annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret ABC 148 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Lidt strøtanker ...

Hej Thomas

Jeg er lidt utilfreds med min bemærkning om de døde der stod op af graven og vandrede rundt. Det er jo ikke længere ude ind at Jesus vandrede rundt efter sin død. Men det er da mærkeligt at der ikke var mere postyr over disse usædvanlige hændelser. Ingen som fandt på at snakke med de opstandne. Måske de ikke kunne genkende dem? Hvem var der tale om? Der står bare de hellige...hmm...hvordan skal dette forstås (det understregede):

Citat:
V51 Og se, forhænget i templet flængedes i to dele, fra øverst til nederst. Og jorden skælvede, og klipperne revnede, V52 og gravene sprang op, og mange af de hensovede helliges legemer stod op, V53 og de gik ud af deres grave og kom efter hans opstandelse ind i den hellige by og viste sig for mange. V54 Men da officeren og hans folk, der holdt vagt over Jesus, så jordskælvet og det andet, der skete, blev de rædselsslagne og sagde: »Sandelig, han var Guds søn.« V55 Der var også mange kvinder, der så til på afstand, de havde fulgt Jesus fra Galilæa og sørget for ham. V56 Blandt dem var Maria Magdalene, Maria, Jakobs og Josefs mor, og Zebedæussønnernes mor.


Jeg forstår ikke at du vil have mig til at læse det nye testamente? Jeg kender jo godt til historien. Jesus blev født, voksede op og vandrede rundt og lavede mirakler osv.

Hvad blev Jesus sendt til jorden for?

For at lide på et kors?

Sådan noget bryder jeg mig ikke om. Selvfølgelig kunne Jesus risikere at komme op på et kors og hænge. Sådan var det dengang. Man skulle ikke lægge sig ud med magthaverne.

Ifølge Vandrer mod Lyset foregik det således:

http://vandrermodlyset.dk/m-a11.htm

Det kan vel ikke bare udelukkes?

Med dit kendskab til tingene kunne det være interessant med en kommentar til denne seriøse afhandling (Paulus):

http://vandrermodlyset.dk/index_fog.htm

Er den skudt helt ved siden af?

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 00:00
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
17/04/2024 19:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 13:26
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Qatar genovervejer sin mæglerrolle i vÃ..
18/04/2024 02:40
Prins William genoptager arbejdet efter ..
18/04/2024 02:08
EU's stats- og regeringschefer fordømme..
18/04/2024 00:39
USA: Længe ventet dato for afstemning o..
17/04/2024 23:51
Brandslukning på Børsen fortsætter na..
17/04/2024 22:26
Nyheder fra Religion.dk