annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703106
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383522
Et andet syn 1992819
Åndelig Føde 1529116
Jesu ord 1524604
Galleri
Brand i 10kV transformerstation
Hvem er online?
0 registrerede 428 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud og vi er uadskillelige

Hej HansKrist.

Jeg genkender mange af dine ord fra, hvad du tidligere har skrevet, og jeg er jo klar over, at du her skriver helt rent og skært om, hvordan du oplever Gud.
Det får mig til at spørge mig selv om, hvorfor jeg er så dum, at jeg ikke fatter dine ord - men så kommer jeg ikke længere.

Jeg forstår jo, at din Gud ikke relaterer til "skaberværket", men så forstår jeg desværre ikke rigtig mere.
At der er en sammenhæng til den jødiske opkræver af skat til romerne, Paulus, der fik en blændende og blindende åbenbaring "på vejen til Damaskus", har jeg dog fattet, og jeg har da også søgt at fatte lidt mere ved at læse mange af hans ord i kristendommens Bibel, ligesom du tidligere har søgt at forklare for mig - men desværre, jeg føler mig stadig "på bar bund".

Jeg kan ikke lade være at tænke, at du måske selv har oplevet en åbenbaring, der ligner den, Paulus berettes at have haft.
Det har vi vist været inde på før - dog som jeg husker det uden nogen egentlig afklaring.

Jeg opfatter dig, som den debattør her på Trosfrihed.dk, der har den mest faste kristne tro, og som har kendskab til en masse andre med en lignende fast tro.
Så meget mere ærgerligt er det jo - for mig - at jeg er for dum til at kunne forstå dig.

Jeg har en teori om, at men egentlig kun vil kunne forstå dig, hvis man selv har haft en lignende oplevelse - men om den er rigtig ved jeg jo ikke.

Jeg har mange gange - både nu og tidligere - sagt til mig selv: "Prøv at læse ordene fra HansKrist igen" - og jeg har gjort det - men det har ikke bragt mig videre.

Så jeg må nok affinde mig med, at respektere din tro/overbevisning/indsigt - uanset at jeg ikke fatter den - og uanset at jeg ikke er tilfreds hermed.

Inden i mig er der noget, der har lyst at råbe til dig: Så gør dig dog forståelig mand!, men jeg ved jo godt, at jeg her er urimelig blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Norge forment adgang til internationalt ..
27/04/2024 10:02
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ne..
27/04/2024 09:41
Grøn-billetter udsolgt på rekordtid
27/04/2024 09:29
Københavnske skoler skal have hjælp ti..
27/04/2024 09:13
Israel og Hamas er stadig langt fra hina..
27/04/2024 09:06
Nyheder fra Religion.dk