annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Kristus-Ordet



Hej Simon ...

'P.s.: nu har du jo aldrig gidet læse Platons dialoger, hvad vi adskillige gange har kunnet forvisse os om, ved netop at se dine misforståelser maieutik; hvorfor du som navlepiller og trosonanist slet ikke ka' sammenlignes med Sokrates! Så også det var en forbier..;)'

Atter en tydelig demonstration af den/de højt besungne ekstra dimensioner religiøse skulle besidde, er dunkle skygger i deres eget sind. I stedet for at tage kampen op med livets realiteter, tilsløres egen uformåenhed med tro og mystik ...
Ønsketænkning bliver derved et faktum og endeløse banaliteter bliver 'dyb' konversation a la Arnes mantra "hvis alle bare gør som jeg siger, bliver alle mennesker gode og verden et paradis (guds rige på jord), det er da så nemt".

At Arne (af alle) skulle forsøge sig med Platon ... godt mit tastatur er beskyttet ... ;)

Han har jo før forsøgt sig med at bruge -ismer, hvor det faldt lige så uheldigt ud ..., man lærer ikke et sprog ved at slå op i en ordbog ...

P.s. Fra Mellemrummet

'... men jeg ku' ikke af den grund drømme om at se noget fra DR - og begriber ærlig talt ikke at befolkningen skal spises af med dén forsamling af grådige gribbe.'

Enig!

'"Jeg forstår slet ikke, den dårlige kritik Gabriel Axel fik for filmen. Bog og film er aldrig det samme, og jeg mener ikke, man skal vurdere en film efter denne sammenligning."'

'- Det er jeg bestemt ikke enig i. Det er trods alt en fortælling skabt af forfatteren, og er der noget forfattere kriges med manuskriptforfattere o.a. om, så er det netop deres fortælling! Faktisk har man oftest indtrykket af, at manuskriptforfattere og deslige, bruger alle midler for at skabe sig et navn på en forfatters bekostning - og med alle midler menes alle midler - og måske fordi de sjældent selv evner at skrive en god historie. At manuskriptforfattere helt ka' skelettere en oprindelig historie, friholder dem ikke for et ansvar overfor forfatterens oprindelige historie, hvilket imidlertid oftest sker ved snedig jura. Men det er en anden sag, men en sag der netop er denne sag vedk.: forfattere sælger rettigheder, der netop ofte ender med at filmfolk er mere interesseret i profit end i at fortælle en god historie. Det er sagen i en nøddeskal, profit.'

Også her er jeg mere end enig! Jeg har desværre ikke tid til at uddybe nærmere her og nu; men måske ...

Hilsen ...
Apiqoros

.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk