annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Tiger i form (i Kristus; in Christ)
Hvem er online?
0 registrerede 437 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Spørgsmål og svar

Hej ABC

Citat:
Har jeg lagt skjul på mit ståsted?


Hvad mener du med dit "ståsted"?

Citat:
Hvorfor skulle jeg ikke være oprigtig nysgerrig?


Jeg gav dig en forklaring på, hvorfor jeg blev i tvivl.

Citat:
Er mine spørgsmål ikke relevante?


De er mange. Du stiller utallige spørgsmål i hvert eneste indlæg. Hvordan skal vi komme i dybden med så mange på én gang?

Om relevans. Nogle af dine spørgsmål ser ud til at bygge på andre antagelser og med et udgangspunkt i et andet paradigme, end mine svar tillader.

Fx:

Citat:
Måske læser du Paulus ind i Fadervor? Og det er da iorden. men var det ikke bedre at korrigere tingene, så det stemte overens med Paulus? Og Jesus?


Hvor ser du en uoverensstemmelse mellem Paulus og Jesus? Jeg citerede Jakobsbrevet ... du taler om Paulus. Det er så her, at "relevansen" af dine spørgsmål kræver lidt af et detektivarbejde. For hvad er det egentlig, du spørger om? Er det virkelig Paulus, du mener? Refererer du til noget, jeg tidligere har citeret Paulus for? Eller har du bare ikke læst, hvad og hvem jeg citerede?

Et lignende problem opstår i det følgende:

Citat:
Jeg har iøvrigt ikke noget problem med at Gud (Herren) rejser Jesus (vores broder) op til Himlen, men har meget svært ved at forstå, at han så ikke gør det samme med os andre?

Jesus skulle ikke vente på nogen, så hvorfor skal vi andre?


Du siger, at du ikke har et problem med ... Men det, du så nævner, er jo ikke, hvad jeg har skrevet om. Så dit spørgsmål tager udgangspunkt i nogle forudsætninger, jeg ikke deler.

* Gud (Herren), skriver du. Men dette har jeg jo nuanceret i forhold til, hvad Jesus kaldes i Det Nye Testamente.

* Rejst til Himlen, skriver du. Dette er jo blevet problematiseret i forhold til Ny Skabelse.

* Ikke gør det samme med os andre, skriver du. Igen: Det kommer an på, hvad du mener. Jeg har jo allerede skrevet om den mellemliggende periode, hvor vi er i himlen med Jesus.

Jeg efterlades med oplevelsen af, at alt, hvad jeg har skrevet til dig i mine svar på dine spørgsmål, pludselig bliver nulstillet, hvorefter du tager et helt andet udgangspunkt, men fortsat spørger mig, som om jeg selv tager afsæt i dette dit helt andet udgangspunkt. Det er da ikke rimeligt.

Forestil dig, hvis jeg spørger dig, hvornår du er stoppet med at drikke gedemælk, fordi du fortalte mig, at du var allergisk over for komælk. Du har slet ikke nævnt noget om gedemælk, eller for den sags skyld at du overhovedet er stoppet med at drikke mælk i det hele taget. Du har bare sagt, at du er allergisk over for komælk. Forestil dig så yderigere at du efter at have korrigeret mig bliver mødt af et nyt spørgsmål om, hvorfor din behandling med voodoo blev stoppet, og jeg begynder at citere en eller andet mystisk bog med næsten hundrede år på bagen ... Kan du ikke se det besværlige i sådan en kommunikation?

På samme måde oplever jeg, at nogle af dine spørgsmål kræver en kæmpe indsats for mig at skabe klarhed omkring. Og i næste indlæg fra dig - BUM! - femten nye spørgsmål af samme art. Og pludselig krydrer du det med ord som "gamle Paulus", "præsteskabet med alle deres mærkelige regler", osv.

Vi må vist lige finde tilbage på rette spor, hvis vi skal fortsætte snakken.

Kh Thomas
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Nyheder fra Religion.dk