annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 469 gæster og 55 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Spørgsmål og svar

Hej ABC

Citat:
Hvordan skal dette forstås:

Men alle dem, der tog imod ham, gav han ret til at blive Guds børn, dem, der tror på hans navn; de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.

Jeg troede de (mennesket) var Guds børn?


Her er, hvordan jeg har forstået det:

Mennesket er skabt i Guds billede. Men vores billede knækkede i syndefaldet, fordi vi ikke adlød Gud. Vi fravalgte at lade os lede af Gud. Vi skulle have været forvaltere af Hans verden og have strålet Hans lys ind i verden. I stedet lod vi os forføre og lokke af denne verden - af slangen, en af skabningerne, ikke af selve Skaberen.

Jesus Kristus er det fuldkomne Guds billede, og hans ånd - Helligånden - vil genskabe os i Guds billede, så vi kan stråle Guds lys ind i verden og handle i Jesu Kristi navn i forventningen om den dag, hvor Gud vil transformere hele verden. Den dag vil Faderen fuldende alt, hvad vi har gjort i Sønnens navn, og give det sin rette plads i Den Nye Skabelse. Mennesket vil også transformeres. Igen vil vi iklædes kød ("vi tror på kødets opstandelse") - men i en transformeret krop som passer til den transformerede verden.

Det er, allerede nu, når vi tager imod Jesus, at vi bliver Guds børn - Jesus' brødre - genfødt af Gud. Da er vi nye skabninger i Kristus og kan med glæde se frem til den dag, hvor vi genopstår til et nyt aktivt liv i en verden, som er født ud af den gamle verden - men en ny verden uden ondskab, lidelse, forgængelighed og død.

------------

Jeg håber at kunne lokke dig til at læse:

Romerbrevet 8
Første Korintherbrev 15

I den engelske oversættelse træder det med "den nye verden født af den gamle verden" måske tydeligere frem:

We know that the whole creation has been groaning as in the pains of childbirth right up to the present time.
(Romerbrevet 8:22)


Men prøv at læse begge kapitler nogle gange og se, hvordan det hænger sammen med det, jeg har skrevet.

Og igen - det er ingen hemmelighed - jeg er stærkt inspireret af Tom Wright.

Kh Thomas
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Russiske journalister varetægtsfængsle..
28/04/2024 08:23
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Nyheder fra Religion.dk