annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15795168
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393145
Et andet syn 1999316
Åndelig Føde 1561822
Jesu ord 1530353
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lidt strøtanker ...

Citat:
Jeg tror ikke på, at I kender Guds ånd - gennem Kristus - og ej heller på den fornemme position I giver os mennesker.


Nej det ved jeg godt du ikke gør Arne, for det er jo den Guds Åbenbaring du elsker at latterliggøre.

Også derfor du ikke kan sætte dig ned og læse sidste halvdel af Rom 7 og derefter hele kapitel 8.

Men det kan vi fordi vi har oplevet det samme som Paulus her så smukt beskriver det.

I stedet for din skubben Gud ud i astrofysiske big bang tågede panteistiske betragtninger har vi kristne en fuldstændig nærmest diametralt modsat opfattelse af det med Gud og mennesket.

Tit har jeg tænkt på hvorfor Gud er blevet dig så fjernt og uvedkommende og ganske uforståelig for dig, når det for så mange hundrede millioner, ja milliarder mennesker, de kristne, er det mest forståelige og intime, hvor Gud er os nærmere end vi er os selv nær. Gud kommer rent faktisk først til os i Kristus, førend vi kan acceptere os selv.

Nå jeg ser en fantastisk fodboldkamp mellem Tottenham og Manchester United. Og Christian Eriksen har allerede sat sit præg på kampen.

I øvrigt er denne fodbold kultur også et udtryk for den Paulinske urkristne overstrømmende spiritualitet ind i verden.

Uha hvor har vi meget at takke kristendommen for. Vores humør, vores overskud og gåpåmod og karismatiske kreativitet og ja vores sang og musik. Læs Filipperbrevet og bliv rørt til tårer Arne, du kolde golde buddhistiske mand du er uden Kristus, uden personlig kærlig Gud Fader i dit liv.

Du er jo en Gud Faderløs ensom mand Arne der kun har tågede gisninger at forvirre dig selv og andre med.

De bedste hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
06/05/2024 17:51
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Lars Løkke: Danmark sender en 'kraftig ..
06/05/2024 17:56
Barns bombetrussel førte til stor udryk..
06/05/2024 17:45
Københavnsk borgmester: 'Vi vil ikke ha..
06/05/2024 17:23
Lemvigs tillid til Miljøministeriet har..
06/05/2024 17:15
Første tunnelelement til Femern-forbind..
06/05/2024 16:56
Nyheder fra Religion.dk