annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15782875
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392200
Et andet syn 1998506
Åndelig Føde 1556692
Jesu ord 1530005
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
2 registrerede (2 usynlige), 102 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lidt strøtanker ...

Hej Arne

Tidligere skrev du:

Citat:
I øvrigt undrer det mig, så lidt kærlighed, der synes at være i din og Thomas' kristendom.
Hvad er det egentlig I stræber efter?
Magt og indflydelse?


Og i det indlæg jeg her svarer dig på er du inde på at du finder jeg opfører mig som en samvittighedsløs korsridder.

Hvad er det så jeg har gjort mig skyldig i?

Ja jeg har blot anstrengt mig intellektuelt efter bedste evne at fremstille sagerne (det vi drøfter) så præcist jeg overhovedet kan. At få det til at stå klart.

Alle der kender mig og de sociale sammenhænge jeg virker i (også dig) ved jo at jeg aldrig kunne finde på at forfølge mennesker der har et andet syn på tingene end jeg har. Men i en debat og drøftelse sagerne, de mange spændende spørgsmål, vil jeg med næb og kløer og skarpe tænder til sidste blodsdråbe forsvare det syn jeg har på tingene, min forståelse hvordan tingene hænger sammen, og det med argumentation.

Sådan skal det være. Jeg ville også håbe du selv har det på den måde Arne. Hvilket jeg ikke altid synes du har, desværre. For nemlig er det som om argumentation, at argumentere, bliver opgivet af dig på et tidspunkt, ihvertfald savner jeg når jeg debattere med dig at du gider følge min argumentation. Ikke at du nødvendigvis skal være enig i mine argumenter og konklusioner, men jeg har brug for at få feedback fra dig af om hvorvidt du har forstået min argumentation og mine konklusioner. Måske du kan følge min argumentation, og måske ligefrem godtage disse, men du ikke er enig i mine konklusioner, de slutninger jeg drager på disse.

Her mangler jeg at kunne mærke din interesse for hvad din modpart siger/skriver, for modpartens argumentation og konklusioner. Nøjagtig dette mangler jeg hos dig. Ikke fordi du behøver være enig, men fordi jeg har brug for feedback så jeg ved hvor langt du er med, i min argumentation og kan følge mig, som at vide hvilket punkt det er du står af på og hvorfor.

Dette var Kræn-p en sand mester i. Den bedste vi har haft på debatten overhovedet til dette. Men det kræver et vist overskud at magte det. Det kræver at man er meget sikker på sin egen position, for først så tør man vise at man kan følge hvad modparten siger, og leve sig ind heri. Dette er man ikke bange for, fordi man er sikker på sin egen position. Som man så til sidst kan fremføre gennem god argumentation for at se hvad modparten har at sige til dette alternativ.

Venlig hilsen Hans-Kristian
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
04/05/2024 23:14
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Tesla sagsøger Tesla
04/05/2024 23:58
Kirkeministeren: 'Vi kan hylde popstjern..
04/05/2024 22:36
Uvejr bremser USA's byggeri af mole ud f..
04/05/2024 22:09
Korrespondent efter lokalvalg: Labour ka..
04/05/2024 21:47
Tusindvis af israelere i ny protest mod ..
04/05/2024 21:21
Nyheder fra Religion.dk