annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 519 gæster og 56 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lidt strøtanker ...

om Paulus har mødt Jesus eller ikke mødt Jesus er fuldstændig irrelevant

på samme måde som jeg ej heller har mødt Jesus

som Paulus siger, ingen af os kender Jesus menneskeligt længere, men det betyder ej heller en dyt på grund af opstandelsen som siger at KRISTUS er den samme til alle tider

Den NY VÆREN og virkelighed (KRISTUSVIRKELIGHEDEN) Jesus bærer ind i verden i kraft af Gud, som bliver vores ny handlingsbasis i Gud og de nye skabninger vi er i KRISTUS (i forbindelse KRISTUSVIRKELIGHEDENS ENTRE VERDEN) dør og forgår ikke med Jesu død, hvilket nøjagtig er det opstandelsen betyder at KRISTUS er den samme i dag som for 2000 år siden. Således forsætter denne inkarnation (Guds fødsel i vores liv) generation efter generation og er altså ikke hængt op på at vi har kendt Jesus. Det vi har kendskab til og direkte participere i, er den NY VÆREN og virkelighed Jesus i kraft af Gud bærer ind i verden.

Så det er noget forbandede sludder at vores "i KRISTUS væren og ny virkelighed" er afhængig af om vi har kendt mennesket Jesus, i så fald det ville være menneskeværk og ikke Guds Værk.

Har Jesus nogensinde sagt at det var hans menneskeværk og manipulation med os mennesker, nej det er suverænt Guds værk med os mennesker ind i verden ved Jesus og gennem opstandelsen det er givet fri for alle mennesker i al fremtid.


Nej folk finder hvad jeg skriver troværdigt og ryster på hovedet af dig Arne, der vil ekskludere Gud og gøre det afhængig af om man har kendt Jesus. Hvad skulle et stakkels menneske som mig der er født 1956 i midtjylland så gøre, ja jeg ville jo være ilde stedt, men nej KRISTUS er den samme dengang som i dag, ja til alle tider og det er nøjagtig hvad opstandelsen betyder.

Du ekskluderer Gud og gør det til noget menneskeværk omkring Jesus. Men det handler om os. Inkarnationen gjaldt ikke Jesus kun (i så fald vi har en løjerlig historie uden mening), men det gjaldt os alle til alle tider (Gud vil jo ha fat i os alle og træder i forbindelse Jesus ind i den menneskelige natur), fordi det suverænt er Guds værk med os, korrekt nok begyndende i forbindelse Jesus, på historisk tid et bestemt sted ved et bestemt menneske, men det er jo forsat lige siden, Guds Værk med os dør jo ikke i Jesus død og bortgang fra verden. Vi kan jo ikke sådan forhindre og svække Gud i vores liv på grund af Jesus, det ville jo fuldstændig være imod alt Jesus har talt.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Oklahoma i undtagelsestilstand efter tor..
29/04/2024 01:44
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Nyheder fra Religion.dk