annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733159
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386511
Et andet syn 1994866
Åndelig Føde 1534792
Jesu ord 1526866
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
0 registrerede 223 gæster og 66 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Lidt strøtanker ...


Citat:
Arne: Jo, jeg forstår godt dine ord om, hvad jeg skrev:
Citat:
Et underligt svar – langt fra Kristus ordet.
Men du har jo fat i - synes jeg - sagens kerne:

Arne:
Citat:
Hvad ville de sande ord fra Kristus til os være i dag?

SVAR: Jeg forstår jo ikke, du stiller et sådan et spørgsmål, da jeg har forstået, det for dig ikke er så vigtigt, om Jesus har levet, men at det er idéen om Gud og tanken om den hellige treenighed, der inspirerer dig til kærlighed til alt og alle, trods det du ellers ikke accepterer dogmer.

Men - mit svar kunne være: Jesus har sagt, det han skulle sige. Til dette var han jo sendt …

… og nu hvor han igen er hos sin himmelske far, har hans disciple hjælp fra sandhedens ånd - sandhedens ånd, som verden ikke kan tage imod -


Arne:
Citat:
Hvad vi har i Bibelen og andre steder er jo ikke selve ordene fra Kristus, men kun hvad mennesker har opfattet!

SVAR: Ja Jesus har ikke selv nedskrevet noget, men hans ord skal forstås som Guds ord.

Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig. Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham. Johannes 14:6-7

Det er jo det med ånden - den hellige ånd som kalder de udvalgte og drager de retsindige - de får del i ånden ved tro. Ånden som Paulus mente at há, så skrifterne var for ham Guds ord.

I ved også, hvordan vi, som en far over for sine børn, formanede og opmuntrede og tilskyndede hver eneste af jer til at leve, som Gud vil det, han der kalder jer til sit rige og sin herlighed. 1Thessaloniker 2:11-12


Derfor takker vi også Gud uophørligt. For da I modtog Guds ord, som I hørte af os, tog I ikke imod det som menneskeord, men som det, det i sandhed er, Guds ord, og det virker i jer, som tror. 1Thessaloniker 2:13


Arne:
Citat:
Hvor langt er vi alle fra det sande "Kristus ordet" - hvor meget har vi selv digtet - og hvor meget har vi præget det med vores selvoptagethed? blinker

SVAR: Hvad der skulle være nedskrevet uden Guds ånd kan man jo ikke bevise, men bogen er jo ikke skrevet om, blot ændret til nutidssprog og formet så Jesus er Gud – treenighedslæren - samt bemærkninger hvis skriftstedet ikke findes i de ældste skrifter – er det ikke rigtigt?

Men da skrifterne blev udvalgt/samlet i "tidernes morgen" - har der jo været en udvælgelse, og i Markus læser vi, at der har være mange andre, der har søgt at give en fremstilling af de begivenheder, som har fundet sted

Eftersom mange andre har søgt at give en fremstilling af de begivenheder, som har fundet sted iblandt os, sådan som det er blevet overleveret os af dem, der fra begyndelsen var øjenvidner og ordets tjenere, har også jeg besluttet nøje at gennemgå alt forfra og nedskrive det for dig i rækkefølge, højtærede Theofilus, for at du kan vide, hvor pålideligt det er, som du er blevet undervist i. Lukas 1:14

En tekst der fortæller om overlevering, men også en videregivelse af evangeliet som Jesus ifølge skrifterne pålagde sine disciple, at forkynde og udbrede ...
... men også også en fremlægning hvor skribenten giver udtryk for tillid til øjenvidnernes beretning.

Bibelcitater fra bibelselskabets onlinebibel
¨¨¨¨

Seneste indlæg
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Demonstranter på gaden for at støtte r..
30/04/2024 04:23
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Nyheder fra Religion.dk