annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733159
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386511
Et andet syn 1994866
Åndelig Føde 1534792
Jesu ord 1526866
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
0 registrerede 223 gæster og 66 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lidt strøtanker ...

Hvor langt er vi alle fra det sande "Kristus ordet" - hvor meget har vi selv digtet - og hvor meget har vi præget det med vores selvoptagethed? Arne


jamen du digter Arne, mere end alle os andre tilsammen nogensinde har gjort os skyldige i

du vil ikke engang ulejlige dig med at læse og studere Nye Testamente,,

så hellere ukritisk fantasere og forestille dig en masse, ja alt muligt der aldrig har haft at gøre med "Kristus Ordet" ind i verden.

du vil ikke studere bare lidt teologi, så du vil forstå hvad der menes med "Kristus Ordet".

Det, "Kristus Ordet" er et kerygma og evangeliet om den ny væren og virkelighed der bæres ind i verden eller spilles ind i verden i kraft af Gud ved mennesket JESUS!

The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself (det jeg betegner som Kristusvirkeligheden).



Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til! v18 Men alt dette skyldes Gud 2 Kor 5

så kort kan det siges, men efterhånden som vi vokser i TROEN = KRISTUS = efterhånden som vi iklæder os KRISTUS og KRISTUS mere og mere vinder SKIKKELSE i os, jo mere kød bliver der puttet på, jo mere forstår vi, jo mere helliggøres vi, jo mere i spirituel forstand modnes vi og forstår kerygmaet "Kristus Ordet", evangeliet om KRISTUS JESUS: den ny væren og virkelighed i kraft af Gud der bæres ind i verden eller spilles ind i verden ved det historiske menneske Jesus.


Arne din gamle mand (om jeg må sige det om dig der er et godt stykke oppe i de 80 år) prøv nu at stoppe op, og lad tingene, hvad dem du debatterer med siger, gøre indtryk på dig. Magter du ikke dette, er du jo ikke længere egnet til at være på en debat protal, være i debat med andre mennesker ved deres fulde fem. Det er nu vi skal finde ud af om du kan relatere til hvad andre skriver om du kan følge en argumentation. Det du gør er blot konstant at glide af og skifte emne, der er ikke længere nogen rød tråd af mening i den debat vi har med dig.

Har du selv en forklaring herpå. Er det fordi du kun går op i hvad der giver god mening for dig og du er skide ligeglad med at gå seriøs, tænkende og forstandig til værks når det er kristendommen vi forsøger at undersøge og forstå.

Har du opgivet dine store ambitioner om at trænge dybt ind i kristendommen og endda finde en mere oprindelig og sandere kristendom bag det hele (bag hvordan kristendommen bliver os præsenteret)

Fordi du er kommet til kort flere gange i den tråd her, så behøver du da ikke bliver som et lille barn. Mand dig dog op mand, og forsøg at gøre et stykke sober forstandsarbejde såvidt at forstå kristendommen og lyt dog for helvede til hvad folk skriver til dig og deres argumentation,,, ellers kan vi da ikke tage dig seriøs længere.

Der findes noget der hedder teologi for lægfolk, findes det der hvor du bor, så vil jeg da anbefale dig dette. En mand som dig der ikke engang magter at læse og forstå bare lidt af hvad der står i Nye Testamente, skal jo nok lige være lidt varsom med at gøre sig selv til ekspert på kristendommen som du gør Arne. En mand som dig der ikke gider åbner bøger skrevet af moderne teologer om kristendommen han skal jo nok ikke lige se sig selv som ekspert i kristendommen.

pøj pøj mand!

Hele tiden har du givet udtryk for at du gerne ville forstå os hard core kristne, kristne i vort center og cor = hjerte og af hele vores sjæl og al vor givne id passion. Og ja kristne gennem forstand og overbevisning.

Jeg har sagt det før, dette er forstillelse fra din side, du har kun en eneste agenda her på stedet og det er at fremme dit eget syn, ja slutteligt i enhver debat kun at tale om dig selv, din ikon oplevelse og dine numinouse religiøse astrofysiske univers betragtninger. Du skriver jo også selv her i et af dine sidste indlæg at det alene er hvad der optager dig. Men det er mange år siden jeg opdagede at sådan er du indrettet.

Jeg har sagt det før, jeg kender ingen så selvhøjtidelig og selvoptaget som dig Arne. Og jeg mener det, ikke i en ondskabsfuld betydning, men ud fra en psykologisk profil og analyse af dig og din adfærd her på debatten igennem årene. Uha da da da da, du giver dig selv ud for, forstiller dig overfor os andre, at du er åh så interesseret i at forstå os og forstå kristendommen og så videre, men det er dit evindelige det samme narrespil som ender ud i at der kun er din ikon oplevelse og dine univers betragtninger tilbage til sidst. Sådan har du styret, med skjult dagsorden, samtlige seriøse debatter i den tid jeg har kendt dig.

mvh HansKrist
Seneste indlæg
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Demonstranter på gaden for at støtte r..
30/04/2024 04:23
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Nyheder fra Religion.dk