annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet

Arne du skriver:


Citat:
jeg mener bare, at jeg i en slags meditativ tilstand foran en Kristusikon flere gange har oplevet både Sønnens og Helligåndens nærvær - kald det bare indbildning - men jeg kan jo ikke løbe fra, hvad jeg har oplevet


Det virker så søgt på mig.

Det er mange år siden jeg hørte dig give udtryk for noget lig citatet ovenfor og jeg har lige siden ventet og ventet på hvornår dog de tilhørende bekendelser til Kristus og Sønnen kom fra din pen, og ja den dybere forståelse hvad du har erfaret. Men ikke et ord er du kommet med, tværtimod om man har fulgt med i hvad du skriver har du benægtet en bekendelse til Kristus (Sønnen) og aldrig har vi hørt om den Gud Fader Sønnen/Kristus åbenbarer os og hvad der her gælder nu mellem mennesket og Gud, hvilken dynamik og kreativitet og hvilke karismatiske forhold der er gennem Helligåndens ekstatiske livgivende og kreative virker i vores liv.

Ikke et ord er der kommet fra din mund/pen hvorfor din snak fra citatet virker så søgt og fuldstændig ude af harmoni med hvad du ellers skriver.

Samtidig kan du overhovedet ikke have haft en sådan treenig Gudserfaring som citatet. For hvis du havde haft det ville du elske Paulus og forstå ham første gang du læste ham som du også med lethed vil kunne forstå hvad jeg skriver.

Alt teologisk substans der er gemt i citatet stammer i en lige linje fra Paulus 's Kristus/Søn bekendelser.

Uanset hvilken oplevelse du har haft forfalsker du den ved på skrømt at iklæde den et kristen treenig islæt, men dette er på skrømt, for alt hvad du ellers skriver og har skrevet gennem årene stemmer overhovedet ikke med nogen Kristus vidnesbyrd og bekendelse, tværtimod er det gang på gang en afvisning heraf (hvilket jeg kan finde hav af eksempler på, også i den her tråd)

Derfor kan jeg ikke tage dig seriøs, og jeg ser dig mere og mere som en mand der er kommet i opposition til Kirken og den lokale menighed og nok også har meldt dig ud af folkekirken. Aner ikke om dette er korrekt men det vil forklare meget hvorfor det du skriver er så usammenhængende og uden logisk konsistens og rød tråd. Forklaringen ligger I at du på samme tid har:

1):

din voldsomme aversion imod kristendommen (utallige er eksemplerne også i denne tråd)

2):

at du har været på et lille bjerg i Grækenland og haft et nervøst sammenbrud, hvilket du kæder sammen med filoque og treenighedsdogmet for ligesom at fortælle at vi i Danmark slet slet ikke har forstået en dyt af kristendommen men det har du nærmest som den eneste i hele verden (hvilket også var den måde du overtog den her tråd på, a): du ville søge dybere i kristendommen og finde en oprindelig mere sand og ægte kristendom og du havde opdaget at alle mennesker undtaget dig nok havde misforstået kristendommen og Johannes blev lige sat på plads i den forbindelse som værende kun et menneske, åh vor herre bevaros, dig der ikke engang kan stave dig igennem Paulus, ja ikke engang har gjort forsøget, hvorfor helvede skal vi lytte til dine tågede religiøse forestillinger, svar på det, som andet end din helt private agenda og idiosynkrasier imod kirken og de kristne omkring dig.

Hilsen HansKrist

PS:

Citat:
Jeg har tænkt på hvad der måske kunne være godt for dig Arne nu du er så optaget af dig selv og dine egne tanker kun og jeg er nået frem til at jeg tror det er på tide du laver en tråd om dig selv, hvor du redegør for dit a-religiøse Gud-løse Ånd-løse astrofysiske "verdensbillede" og hvordan du nåede frem dertil, at mennesket ikke var værd at beskæftige sig med og at det var latterligt at se menneskers forsøg på at forstå sig selv. Hvis du ser bort fra ironien og drillerierne så mener jeg faktisk at sådan som du har det lige nu med dig selv burde du lave en tråd der udelukkende beskæftigede sig med dit syn på verden og gerne på dig selv og dermed også andre mennesker.


Det med fed skrift så du bort fra.

Så endnu engang har jeg et bevis på du ikke som du har det med dig selv i øjeblikket er i stand til at have en dialog, føre en samtale, for du nægter at reagere på hvad din modpart skriver.

Du er fuldstændig opslugt af dig selv og dine egne tanker.

Så det var vel ment, endda kærligt ment, at jeg foreslog dig at oprette en tråd hvor emnet drejede sig om din i øjeblikket totale selvkredsen om dit eget syn på tingene.

Du er fuldstændig væk i selvretfærdighed og opslugthed af dig selv, så benyt dog denne gunstige lejlighed til at få spyttet ud med din version tingene.

Gå dog hele vejen, ræk dog ud mand, frem for din famlen og religiøse tågesnak. Måske du vil kunne nå frem til lidt substans?
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk