annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 362 gæster og 63 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet

Et stort spørgsmålstegn

?

Jeg kan overhovedet ikke se relevansen af det du skriver til mig ud fra det vi drøftede, det der var på tale

Hilsen HansKrist

PS:

Egentligt utroligt jeg har fundet mig i dine fornærmelser og konstante angreb på mine skriverier nu igen 15 år.

Nogle gange tænker jeg at du enten er dum eller ondskabsfuld.

Hvorfor ind i helvede skal jeg gennem så mange år konstant udsættes for dine nederdrægtigheder om at ingen forstår mig???

Grunden til at jeg lige nu hidser mig sådan op, er at jeg tilfældigvis faldt over en tråd hvor jeg debatterer med Michael (på seriøs vis) og Anne (som jeg sparrede med i flere år gennem privat korrespondance) og Kræn-p som jeg også skrev med privat, hvor min mor sagde, det er fuldstændig mageløst at læse jeres breve/mails til hinanden.

Flemming Vang, ham husker du vel, også ham skrev jeg med privat som vi på debatten drøftede på livet løs og han sagde at han ingen kendte i Danmark der skrev så levende om den kristne tro som jeg gjorde og at han mange gange følte han blev blæst ned af kontorstolen når han læste mine mails eller indlæg.

Nå jeg kunne nævne mange andre forhold som Kristeligt Dagblad's web redaktør der skriver privat til mig fordi han er blevet prikket på skulderen af nogen der påstår ham HansKrist simpelthen skriver suverænt om kristendom, hvorfor han gerne ville invitere mig med i opstarten af deres blog univers.

Jeg kunne blive ved med at komme med eksempler på at der er folk der ikke bare forstår mig men ovenikøbet sætter stor pris på min måde at skrive om kristendommen på. Igennem tiderne har jeg fået mange private henvendelser fra også højt uddannede folk. Disciple der skulle holde en prædiken i Århus største frikirke spurgte om han måtte bruge en af mine indlæg. Nå ja

Men hvorfor helvede skal jeg tvinges ud i at forsvare mig selv og hive sådanne eksempler frem?? Det kan du sgu ikke være bekendt Arne og jeg er faktisk rasende eller ret meget vred på dig over det du gør overfor mig nu på 15 -ende år.

Kan vi ikke blive enige om at nu stopper du med det og holder dig alene til at du ikke forstår mig (og det nok mest fordi du ikke gider anstrenge dig i den retning, hvilket jeg finder okay, men så hold din bøtte med at det gælder Gud og hver mand).

Nå men mit raseri fordi jeg lige har nydt en vidunderlig gammel debat mellem Anne Michael og Kræn-p og undertegnede og de forstår mig ihvertfald sådan som vi går i dybden med emnet og det til trods jeg skriver mine lange krævende indlæg til dem.

Nu du har tvunget mig ud i fokus på mig selv, vil jeg nyde den her fra Kræn-p:

Citat:
som Goethe sagde: »Wer immer strehbend sich bemüht, den können wir erlösen.« Og bestræbe dig, det gør du sandt for dyden, men det ender nok med følgende konklusion:

»Hemmeligheden ved Hanskrist’s talent
er ikke den, at han er så potent,
som det menes af visse og somme.
Nej, hemmeligheden er snarere den,
At han prøver igen, igen og igen
For at se, om talentet sku’ komme.«

Så vil du fortsat stå dér og knejse som

»Hanskrist på bakken,
som knejser med nakken,
og tror han er større end småfolk i kløfter,
bli’r gal og vil slås, når man kommer og påstår,
at bakker jo bare er omvendte grøfter.«

Kan du nu have en rigtig fornøjelig jul. Jeg vil nu spise julemad og for en tid indtage den holdning, som kommer til udtryk i dette Diapsalmata:

»Jeg gider slet ikke. Jeg gider ikke ride, det er for stærk en Bevægelse; jeg gider ikke gaae, det er for anstrængende; jeg gider ikke lægge mig ned, thi enten skulle jeg blive liggende, og det gider jeg ikke, eller jeg skulde reise mig op igjen, og det gider jeg heller ikke. Summa Summarum: jeg gider slet ikke. (Citat slut)
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Politiet anholder demonstranter på univ..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Finsk flyselskab indstiller flyvninger t..
29/04/2024 20:29
Minister: 'Langt over stregen' at lave d..
29/04/2024 20:03
Nyheder fra Religion.dk