annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 142 gæster og 109 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet

Arne:


Citat:
Min ikon-oplevelse er noget helt andet. Her er der ingen dogmer - kun dyb, dyb guddommelig kærlighed.


Ja men så forstå det dog mand at det er sådan det er (der er ingen dogmer, kun liv og det i overflod)

Det er jo det jeg har nærmest råbt dig i hovedet nu de sidste mange indlæg og du har sagt nej, men så nu endelig får piben en anden lyd:


Citat:
Min ikon-oplevelse er noget helt andet. Her er der ingen dogmer - kun dyb, dyb guddommelig kærlighed.



Det er jo for helvede sådan det er mand (ihvertfald dogmefri og renset for teodicé-problematikker, endelig langt om længe fik du øje på det, eller øjnene op for det).

Hvorfor indrømmer du det først nu???

Mvh HansKrist

PS:

Igen jeg tror du mistede overblikket Arne

Ihvertfald er det meget sjovt du vil tilskrive dig selv suveræne religiøse spirituelle livsytringer (dogmefri og teodicé-problematik frie), men ikke os andre kristne, vores trosliv, det vi møder og indbydes til i kristendommen påstod du hårdnakket var præget af teodicé-problematikker (og jeg råbte nej og atter nej med store bogstaver, men lige lidt hjalp det)

Håber du med en god nattesøvn og en frisk hjerne imorgen læser hvor tåbeligt du har opført dig i de sidste mange indlæg.


PPS:

Alle dine manipulationer med hvad jeg skriver vil jeg gerne være fri for Arne, du har ikke her i aftenens indlæg kunnet følge argumentationen, du har ikke bevist overfor mig eller dig selv at du har været på højde med situationen, hvilket dit sidste indlæg med al tydelighed viser, hvor du pludselig indrømme at der findes dogmefri og "teodicé-problematik frie" suveræne religiøse spirituelle spontane livsytringer. Ihvertfald har du selv haft en af slagsen påstår du nu. Men denne ret vil du nægte alle kristne, trosbegivenheden Kristus og Kristusvirkeligheden (som du ikke forstår) de kristnes suveræne spirituelle erfaringer med Gud i Kristus, den var inficeret med teodicé-problematikker har du hårdnakket hævdet indlæg efter indlæg her i aften

Men hvor det glæder mig at jeg råbte til dig:

NEJ


Tænk om jeg havde givet efter for dit konstante vrøvl
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Politiet i Aarhus måtte and-holde næbb..
01/05/2024 17:13
Nationalbanken er halvvejs med indsamlin..
01/05/2024 16:48
Dobbelt så mange elever på SOSU Østjy..
01/05/2024 15:58
Omkring 30 kvæstet ved ulykke med majvo..
01/05/2024 15:41
Nu lukker de sidste syv Irma-butikker
01/05/2024 14:49
Nyheder fra Religion.dk