annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 437 gæster og 45 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet

Hej Arne

Fordi du bliver nævnt skal du lige se det her:



Citat:
Det (X-factor) er for mig meget den selvaktualisering Paulus søsatte i forbindelse Kirkeliv og gudstjeneste liv (hvor Helligåndens ekstatiske overvældende humørfyldte kreative tilskyndelser der rammer os kræver et udtryk der så bliver sang og musik for de fleste af os (det er en neurobiologisk ting og burde udforskes)). Alvorstunge hængehoveder var de første kristne bestemt ikke og det vidunderlige er kvindernes helt centrale rolle og nogle af disse var som idag også, meget livfulde, som kvinderne i Korinth fx. Og en mand, en rigtig mand, står sig bedst ved at overgive sig til sangen og musikken og kvinderne frem for at gå til i dystre teodicé-problematikker der ødelægger vores humør, vores Helligånds Spiritualitet og som sådan ikke er i tråd med Paulus og urkristendommen men er kommet til senere som tåbelig græsk skolastisk logik, noget Albert Schweitzer siger Paulus aldrig ville have godkendt.



Venlig hilsen Hans-Kristian

PS:

Du skriver Arne:

Citat:
Kristus har ikke så få gange været "dybest nede i bunden af mit hjerte".
Det er nok de vigtigste begivenheder i mit liv.


Men det har ikke medført nogen omvendelse for dig, såvel som en ny fødsel? Du har ikke i forbindelse dit møde med Kristus erfaret en ny væren og en ny personlig virkelighed med Gud lig fx den livlige kommunikerende bønslige forhold Jesus har som en Søn til sin Gud som en kærlig Fader at tale med.

Teolog er og bliver den der lever i livlig bøn.

Du har ikke erfaret i forbindelse Kristus også at Gud Helligånden var der?

Ihvertfald når jeg beskriver hvad det er mødet med Kristus almindeligvis bliver sat i forbindelse med påstår du at det ikke siger dig noget og at du ikke forstår en dyt af den snak.

Jeg har tit undret mig over din ikon erfaring oplevelse, fordi det virker som om:

1):

der ikke sker nogen forandring eller forvandling med dig

2):

du forstår den ikke, ihvertfald kan du ikke kontekste den til andre menneskers lignende erfaringer med at møde Kristus
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 11:38
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ge..
27/04/2024 10:29
Norge forment adgang til internationalt ..
27/04/2024 10:02
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ne..
27/04/2024 09:41
Nyheder fra Religion.dk