annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 510 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet

Hej Richard.

Tak for dine meget smukke ord om mig.
Jeg kan forsikre dig om, at jeg ikke har fortjent dem.
For havde jeg virkelig været helt "ren af hjertet" - da havde jeg tænkt meget mindre på mig selv trist

Og nej, det er ikke beviser, jeg efterlyser. Vi er efter min mening dér, hvor beviser ikke er mulige, og hvor jeg alene kan stole på mine oplevelser, min intuition, mine fornemmelser, mine følelser samt det meget lidt, forstanden kan yde her.

Men hvis jeg - som du skriver - "blindt følger Kristus og tror at han er Guds søn, som har overvundet døden og er kommet for at frelse verden fra synd", så vil jeg se mig selv som værende naiv - og et let offer for alverdens kristne prædikanter - såsom paven i Rom, Jehovas Vidner, Indre Mission og en masse andre - samt kristendommens dogmers selvmodsigelser.

Jeg har mine oplevelser af Kristus, som for mig er afgørende for mit liv, men her er der ikke den "pomp og pragt" hverken til Kristus her på jorden eller til "de troende".
Her er der kun en meget stilfærdig kærlighed til alt værende, som jeg inspireres til at søge at leve op til - samt åbne øjne for misbrug af kristendommen.

Jeg kan godt se en masse godt i din holdning: "blindt at følge", men det tillader min psyke ikke blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Dæmning kollapset i Kenya efter oversv..
29/04/2024 11:11
Nu kan vi alle tjekke ind med mobilen i ..
29/04/2024 11:09
Politi undersøger dødsfald ved Horsens
29/04/2024 11:06
Forsvarsforhandlinger slut uden aftale: ..
29/04/2024 10:25
Danskerne har stor tillid til politiet, ..
29/04/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk