annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15791638
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392864
Et andet syn 1999080
Åndelig Føde 1560051
Jesu ord 1530246
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 161 gæster og 59 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Den kristne tro


Arne:
Citat:
Jeg ser, at jeg har misforstået dig og fejlagtigt har troet, at du var "bibelkristen".

SVAR: Jeg er for så vidt "bibelkristen" i den forståelse, at jeg mener, at hele bibelen er grundlaget for forståelsen af den kristne tro.

Arne:
Citat:
Men når du nu rent ud skriver, at du ikke er kristen, samt:
Citat:
Der er ingen, jeg betegner som min næste, men jeg bestræber mig på at være nærværende i mit liv, så jeg kan se og gi' - der hvor det er mig muligt, at være noget for andre der har behov.
så kan jeg kun respektere din livsindstilling - så langt som du har afsløret den.

M.v.h. Arne smiler
Jeg mener dog stadig, at kristne og muslimer ud fra hver deres religion burde kunne finde frem til gensidig anerkendelse, fred og fordragelighed.

SVAR: Jamen - kristne skal elske Gud og næsten som sig selv - På de to bud hviler hele loven og profeterne...
... også fjenden der lider nød skal hjælpes – og så skal de holde fred, så vidt det står til dem selv.

Kærligheden skal være oprigtig. Afsky det onde, hold jer til det gode. Vær hinanden hengivne i broderkærlighed, kappes om at vise hinanden agtelse. Vær ikke tøvende i jeres iver, vær brændende i ånden, tjen Herren. Vær glade i håbet, udholdende i trængslen, vedholdende i bønnen. Vær med til at hjælpe de hellige, når de har behov for hjælp. Læg vægt på at være gæstfrie. Velsign dem, der forfølger jer, velsign, og forband ikke. Glæd jer med de glade, græd med de grædende. Hold sammen i enighed. Stræb ikke efter det høje, men hold jer til det lave, og stol ikke på jeres egen klogskab. Gengæld ingen ondt med ondt; tænk på, hvad der er rigtigt over for alle mennesker. Hold fred med alle mennesker, om det er muligt, så vidt det står til jer. Tag ikke retten i egen hånd, mine kære, men giv plads for Guds vrede, for som der står skrevet: »Hævnen tilhører mig, jeg vil gengælde,« siger Herren. Men »hvis din fjende er sulten, så giv ham noget at spise, hvis han er tørstig, så giv ham noget at drikke; for gør du det, samler du glødende kul på hans hoved.« Lad dig ikke overvinde af det onde, men overvind det onde med det gode. Romerne 12:9-21

Bibelselskabets online bibel – fremhævningen er min.

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
06/05/2024 08:09
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Støttepakke skal bekæmpe menneskesmugl..
06/05/2024 08:08
Det kan være slut med at donere cykler ..
06/05/2024 07:56
Herning bliver vært for gigantisk musik..
06/05/2024 07:16
Landmænd kan miste millioner, fordi vå..
06/05/2024 06:54
Regeringen vil forbyde trawlfiskeri på ..
06/05/2024 06:52
Nyheder fra Religion.dk