1
registreret Arne Thomsen
198
gæster og
292
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Den kristne tro
|
Arne: Den Jesus Kristus, jeg opfatter, er ikke religiøs imperialist, " ... Hmm ok ... Guds rige er vel et teokrati.
Jesus sagde ifølge skrifterne:
Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd. Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor, og en mand får sine husfolk til fjender.
Den, der elsker far eller mor mere end mig, er mig ikke værd, og den, der elsker søn eller datter mere end mig, er mig ikke værd. Og den, der ikke tager sit kors op og følger mig, er mig ikke værd. Den, der har reddet sit liv, skal miste det, og den, der har mistet sit liv på grund af mig, skal redde det. Mattæus 10:34-39: ¨¨¨¨ Ifølge skrifterne sidder Jesus nu ved Guds højre hånd og er konge i Guds rige – og vil på Guds befaling udrydde de ugudelige, så Guds rige på jord vil blive en realitet. Paradisiske forhold hvor synd og død og den ugudelige ikke er mere.
¨¨¨¨
Det standpunkt, som du - og mange andre - har, medfører jo, at blodet fortsat vil flyde i stride strømme  Mit standpunkt er, at en ægte og oprigtig kristen ikke tager del i denne verdens konflikter og blodsudgydelser, men elsker den ifølge skrifterne eneste sande Gud - og næsten som sig selv: "På de to bud hviler hele loven og profeterne." Matæus 22:36-40
Bibelcitater er fra bibelselskabets online bibel.
¨¨¨¨
|
|
|
|