0
registrerede
159
gæster og
290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Den kristne tro
|
Hej Thomas, når du skriver som her efterfølgende, ja så jubler jeg:
Guds Rige eksploderede ind på scenen med Jesu komme. Hans helbredelser og mirakler er skilte, der peger ind i Den Nye Skabelse. Med hans død og opstandelse blev det onde overvundet, og Den Nye Tidsalder blev indviet. Kirken fortsætter med at virke via Helligånden og arbejder på at manifestere Guds Rige. Og når Guds bolig er hos menneskene, så er det fuldkommet.
Guds Rige kommer derfor i flere faser. Den sidste, radikale fase sker, når Gud fuldkommer verden. Men selv her vil der være kontinuitet, idet alt, hvad vi gør nu i Jesus Kristus, vil blive en del af Guds fremtid.
Synes lige det var på sin plads at påpege hvor meget jeg påskønner hvad du der skriver, så du bedre vil kunne forstå den min kritik hvor jeg sammenligner dig med Flemming Vang, hvor I for mig at se indimellem har det med at glide for meget over i at kristendommens tro er lig med et forkromet logisk overblik og forståelse af hvad der står i Bibelen fra a-z som hovedet og vores tanker så skal være overfyldt og overbebyrdet tynget af.
At nogle mennesker vælger bibelkyndighed, vælger i særdeleshed at uddanne sig selv som bibellærde i en klasse for sig selv, gør ikke at disse mennesker kommer den kristne tro og spiritualitet nærmere end det menneske der kommer til KRISTUS udenom nogen som helst bibelforståelse og lærdom.
Hvorfor det forholder sig som jeg skriver, har vi i det forhold at den "Paulinske Kristus Mystik" er kristendommens essens.
Men det er så også Paulus selv der forlanger at vi skal lovsynge med vores forstand/fornuft om de nye skabninger vi i kraft af Gud (på mystisk vis) er i og med og ved begivenheden og/eller bevægelsen KRISTUS ind i verden og eksistentielt for hver enkelt af os i forbindelse vores omvendelse, hvor vi gribes af Kristus og Guds Ånd gennem ikke vores fornuft, men gennem ekstatisk fornuft.
De bedste hilsner HansKrist
|
|
|
|