0
registrerede
2
gæster og
257
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Den kristne tro
|
Hej Thomas.
Når du skriver:
Hvis det ikke er Himlen (et sted langt herfra), vi skal ind i, men vi derimod skal blive her i en fornyet krop og verden, Ny Skabelse, og at alt, hvad vi gør i Jesu Kristi navn i dette liv, vil få betydning ind i næste tidsalder, hvor vi skal genopstå med udødelige kroppe i en verden uden lidelse og død, SÅ giver det vi gør i selvhengiven kærlighed her og nu pludselig meget mere mening.
Tænk for eksempel på Jesu navlemærker, som han tilbød Thomas at føle på. Hvad vi gør nu i denne tidsalder for Gud bæres på en eller anden måde med ind i Ny Skabelse. Det har betydning! Ikke kun som et instrument for noget helt andet, men som noget ganske meningsgivende og betydningsfuld, nu og i fremtiden.
Ja, der sker noget radikalt ved overgangen til Ny Skabelse. Men der er også kontinuitet. så forstår jeg det ikke.
Er der nogen mulighed for, at du kan afklare, hvad du mener med "Himlen" og "Ny skabelse"?
Og når du spørger:
Jeg kan forstå, at det også er kærligheden, der har grebet dig. Den oplevede du så i mødet med den Kristus-ikon, du omtaler. Spiller Jesus nogen rolle i denne sammenhæng? så oplever jeg det sådan, at det er Jesus, at det er den ægte altomfattende kærlighed, det handler om - her og nu - og at dogmer ikke skal tages for højtideligt (Det sidste her overraskede mig).
M.v.h. Arne
|
|
|
|