annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 2339 gæster og 279 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Nu er det påske.

Dit svar gør mig "rundtosset."


Hvordan er det gået til, at
Johannes 3:16: "Thi således elskede Gud Verden, at han gav sin Søn den enbårne, for at hver den, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have et evigt Liv"

... og som du selv bringer "på banen", og priser i ualmindelige høje toner ved at skrive:

"Det, synes jeg, er noget af det smukkeste og mest fantastisk vidunderlige, man kan finde blandt de mange forskellige religiøse idéer, vi mennesker her på kloden har." ... som svar på trådstart:

Citat:
Nu er det påske.

Betyder Jesu offer … hans død ... og hans opstandelse noget for dig?

Tror du, hans død kan frelse menneskene fra synd og død, hvis de tror på ham og faderen, der udsendte ham, og handler derpå ... hvis ja ... hvordan forestiller du dig så dette?
(Nu med tilføjet fremhævning af mig.)


... reduceres i dit sidste svar indlæg til noget der kun er til inspiration for dig, så du kan:" ... leve livet - her og nu - bedst muligt."


Jeg forstår jo ikke din store begejstring for skriftstedet Johannes 3:16 som dit svar på trådstart, når du ikke kan/vil forholde dig til det evige liv, da det jo er det, skriftstedet handler om.

Frelsen fra synd og død ...

... og ej heller kan jeg se inspirationen i skriftstedet når du "piller" "det evige liv" ud af teksten.


Hvad er der så tilbage, som har med trådstart/din tro og påsken at gøre?

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Brand i ældrebolig i Støvring
27/06/2026 13:19
Massiv kø på Fynske Motorvej efter fle..
27/06/2026 12:40
Iran anklager USA for brud på aftale
27/06/2026 12:15
En person død efter fly styrtede ind i ..
27/06/2026 11:35
Ukraine melder: Ukrainsk energiselskab o..
27/06/2026 11:14
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Varmeste junidag i historien er en reali..
27/06/2026 11:11
Kvinde fløjet til Rigshospitalet efter ..
27/06/2026 11:03
Røde partier vil komme under kraftig be..
27/06/2026 11:00
Danske festivaler øger fokus på sikker..
27/06/2026 10:25
Regeringen kan sætte rekord i antallet ..
27/06/2026 10:09