annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15682031
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381780
Et andet syn 1991457
Åndelig Føde 1523875
Jesu ord 1523274
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
1 registreret ABC 194 gæster og 167 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus

Hej Ordet:

Du skriver:
Citat:
Sammenlignet med mange andre artikler af forskere og professorer i Det Nye Testamente bliver det interessante dog også hurtigt - ikke om han har eksisteret - men hvem han egentlig var/er. Hvem tror du, han var/er (hvis du altså kan acceptere, at han eksisterede)?
Det er jo ikke så ligetil at svare på blinker

I Thomas evangeliet, 77 står der:
Citat:
Jesus sagde: "Jeg er lyset, som er over dem alle. Jeg er alt. Alt er udgået fra mig, og alt er kommet til mig. Kløv træet: jeg er dér; løft stenen op, og I skal finde mig dér!"
og i samme evangelium 13 besvarer Thomas selv stort set det samme spørgsmål fra Jesus:
Citat:
"Mester, min mund vil overhovedet ikke kunne sige, hvem du ligner."
hvorefter Jesus tager Thomas til side og siger ham tre ord, som Thomas ikke tør røbe.

Muslimerne siger, at Jesus var en profet.

Så hvad skal jeg sige?
Det kan vel ikke blive meget andet, end at Jesus-skikkelsen i det mindste er et symbol på kærlighed mellem kristendommens Gud og os mennesker - en kærlighed vi inspireres til at videregive til vore medmennesker.

En smuk og dejlig måde at se tilværelsen på og anderledes end jødedommen, der som Moses og Abraham kunne forhandle med deres Gud, og også anderledes end islam, som totalt underkaster sig deres Gud bogstavelig talt med panden mod jorden flere gange dagligt.

Havde disse tre en-guds religioner blot holdt sig til deres grundlæggende idéer og undgået indre forrådnelse i magtbegær og storhedsvanvid, da havde vores verden været skønnere blinker

Det spændende spørgsmål for mig er: Hvad er det, der fordærver os mennesker her?
Det er for nemt blot at sige: Satan.

Måske vi skulle spørge buddhisterne, der jo mere ser indad i os selv blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 11:49
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skattestyrelsen: Hvem ejer disse 13,6 mi..
24/04/2024 13:18
Militærheste slap fri og løb rundt i L..
24/04/2024 13:16
17-årig tiltalt for knivstik mod 13-år..
24/04/2024 12:58
Ulykke på Hirtshalsmotorvejen: Ét spor..
24/04/2024 12:14
Rute 13 ved Nørre Snede er igen åben e..
24/04/2024 11:50
Nyheder fra Religion.dk