1
registreret Arne Thomsen
46
gæster og
102
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Kristus
|
Hej Arne
Ja, den artikel vil jeg anbefale enhver, der tror, at Jesus aldrig har eksisteret. Den taler om mange indicier og endda en ganske lille evidens!
Og så fremhæves det jo flere steder, at Jesus næppe er en fiktiv person. Eller, blot ét sted fra artiklen: "Ikke desto mindre er det ifølge Lars K. Bruun ret sandsynligt, at der har levet en jødisk prædikant i Palæstina ved navn Jesus i de første årtier af vores tidsregning."
Sammenlignet med mange andre artikler af forskere og professorer i Det Nye Testamente bliver det interessante dog også hurtigt - ikke om han har eksisteret - men hvem han egentlig var/er. Hvem tror du, han var/er (hvis du altså kan acceptere, at han eksisterede)?
I kristendommen, sammenlignet med andre religioner, finder jeg især den uselviske kærlighed i centrum.
"I har hørt, at der er sagt: 'Du skal elske din næste og hade din fjende.' Men jeg siger jer: Elsk jeres fjender og bed for dem, der forfølger jer, for at I må være jeres himmelske faders børn; for han lader sin sol stå op over onde og gode og lader det regne over retfærdige og uretfærdige. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad løn kan I så vente? Det gør tolderne også. Og hvis I kun hilser på jeres brødre, hvad særligt gør I så? Det gør hedningerne også. Så vær da fuldkomne, som jeres himmelske fader er fuldkommen!" - Matthæus 5, 43-48
|
|
|
|