annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Sand KristusTro overfor teologiske floskler

Kære HansKrist,

Tak for din hilsen smiler

Jeg er stoppet med at debattere på Trosfrihed pga. de mange personlige stridigheder, som fylder næsten 100% på dette forum.

Der findes efter min mening to løsninger på problemet:

1) Admin bruger sin indflydelse og sætter en klar grænse.

2) Du, HansKrist, og Arne ignorerer de debatødelæggende personer helt og aldeles.

Havde I to opfyldt nummer 2, kunne vi tre have haft mange spændende diskussioner ... som det var, blev ethvert forsøg afsporet øjeblikkeligt, da I vælger at tage dialogen op med dem, der angriber jer. Jeg vil ikke deltage i en tråd, hvor mine samtalepartnere så meget som reagerer på personstridigheder - det er det simpelthen ikke værd; tiden og ressourcerne i tråd, emne og deltagere forsvinder fra den saglige dimension.

Realiseres en af de to ovenstående løsningsforslag, tror jeg, at det vil stabilisere nogle forhold her på Trosfrihed og gøre det muligt at føre en saglig debat, der ikke afspores i sin spæde start. Yderligere vil det få Trosfrihed til at vokse. Måske vil det endda have en opdragende effekt på uromagerne ... men selv hvis det ikke har, vil det være helt afgørende for Trosfriheds muligheder.

- Men som det er nu, vælger I begge - vil jeg mene - igen og igen at falde i de debatforstyrrende personers fælde at besvare deres underlødige personangreb.

Derfor har jeg draget den konsekvens, som mange andre har før mig, og siger: Farvel og tak.

(Jeg kom faktisk kun igen, fordi jeg opdagede, at du ofte nævnte mig i forbindelse med intentionen om og forsøget på at skabe et bedre debatmiljø - jeg kom igen fuld af håb, men har konkluderet at jeg også var ganske naiv).

Fred til jer og håbet om at I vil bruge jeres tid meningsfuldt og til glæde og gavn for jer selv og andre.

Det var mine sidste ord på denne debatportal. Jeg ønsker jer alle godt.

smiler
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk