annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Michael
Emne: Re: Paulus

Hej Arne

Jeg kan se, at du har skrevet indtil flere indlæg til mig og jeg vil samle mit svar i det sidste indlæg i stedet for at besvare dem hver for sig.

Jeg kan se, at du i et andet indlæg præsenterer mig for en lang række "klik" til blandt andet en ligegyldig ordbog selvom du i dette indlæg indrømmer, at du ved, at "det irriterer" mig.

Er dette et udtryk for foragt og nedgørelse af mig, at du så alligevel klikker lystigt løs. Jeg kender godt det, som du kalder "irritation". Det var ikke tilstede, da jeg skrev indlægget, så det må stå for din egen regning og fortolkning.

Desuden kender vi ikke hinanden godt nok, til at jeg kan blive irriteret på dig.

Jeg kan se, at du også har et klik til en tale af Jiddu Krishnamurti som han holdt i 1949. Han taler selvfølgelig om det, som han altid talte om, men man kan høre at han endnu ikke har revet sig løs fra sin gruopvækkende baggrund selvom det er 20 år efter, at han opløste "Stjernen i Øst" og gik sin vej.

Hvor mange tror du har gjort det, gået deres vej? Du synes at være lige lukt på vej ind i det, som han vendte ryggen, så det undrer mig, at du netop citerer ham. Forøvrigt en fænomenal tale han holdt ved den lejlighed, synes du ikke?

Siden du er så velbevandret i Krishnamurtis filosofi, så kan vi måske diskutere den ved lejlighed hvis du synes. Jeg har været bekendt med den i mere end 45 år. Jeg vil for altid være taknemmelig for den gave han gav mig, nemlig evnen til at stå på egne ben, selv at kunne skelne og forstå osv.

Det er det eneste jeg kræver af noget jeg får fortalt, at det kan bestå sin prøve ved at blive realiseret i virkeligheden. Det kan det, selvom det åbenbart ikke er mange der har forstået en dyt af hvad manden taler om.

Heldigvis for ham selv er han død, så han ikke lider den tort at se sin filosofi ramme ham i nakken i forvreden form som den lille frustrerede mand, der laller rundt i nuet og plukker blomster og hvad ved jeg eller som EKIM hvor hans filosofi pludselig bliver vredet ud af munden på selveste Jesus.
Herluf Trolle og EKIM har så bevist sig betydeligt klogere end den mand, hvis indsigt de har stjålet. De har i hvert fald tjent alle de millioner, som han ikke selv tjente.


Intelligente mennesker ved selvfølgelig, at EKIM ikke er meddelelser fra Jesu egen mund, ligesom intelligente mennesker kigger på kvindeb Crowleys hjemmeside i 10 sekunder og forstår, at sådan noget lort beskæftiger man sig ikke med. Det er forkert og kan gøre uvidende sjæle meget fortræd.

Som jeg har skrevet før, så er du vej ned af en vej, som ingen steder fører hen.

Engle, dæmoner, Helligånd, ånder, tidligere liv, guruer, healing og hvad ved jeg. Beskæftigelsen med disse ting kan kun føre én dybere og dybere ind i uvidenheden.

At se, at alt dette er noget vrøvl er derimod intelligent og begyndelsen på den sande vej til indsigt.

Jeg kan ikke acceptere en sandhed, som rummer bare en lillebitte snert af løgn ligesom jeg ikke kan forestille m ig en sandhed uden intelligens.

Det blev lidt langt. jeg vil vende tilbage med et kort svar og en hjælpende hånd i mit sidste svar. Ellers kan jeg desværre ikke gøre mere.

Mvh

Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk