annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Forklaringen på pinsemyten.


Jeg gider ikke engang læse din sidste svada af uforskammetheder og platheder, men blot påpege, at det er mig og ikke dig, der deltager i forskning. Du har ingen akademisk uddannelse, hvor jeg har flere. Det er mig og ikke dig, der er i daglig kontakt med forskere i både ind- og udland. Det er mig og ikke dig, der bliver inviteret til videnskabelige konferencer. Det er mine links og ikke dine, der henviser til moderne hjerneforskning, og det er mig og ikke dig, der har forsket i tværfaglig kommunikation i mere end 50 år.

Det viser sig tydeligt, når du drysser fagudtryk ud over dine indlæg for at imponere læserne, uden at du forstår, hvad de rent faktisk betyder. Et godt eksempel er din brug af begrebet black box, som du helt klart ikke har forstået. For hjernen er nemlig lige præcis en black box, og det har intet af gøre med den sorte kasse med harddiske, som er installeret i fly. En black box er et fagudtryk fra informationsteorien, og den betegner en fiktiv kasse, som man kun kender input signaler og output signaler på, men ikke ved, hvordan signalerne behandles inde i kassen. Men man kan registrere at visse input giver bestemte output.

Hjerneforskning består netop i at søge at kortlægge signalveje og mekanismer i hjernen for at forstå, hvad der styrer vore tankeprocesser. Men med mere end 100 milliarder hjerneceller med hver flere tusinde synapser er det en opgave, som vil tage mange år blot at danne sig et groft overblik over. Det er hvad hjerneforskning drejer sig om, og ikke om at studere input og output. Det sidste gør masser af forskere, hvis fagområder kan være psykologi, psykiatri, genetik, geriatri, molekylærbiologi,
farmakologi, antropologi, historie, økonomi, politik og meget andet. Men de er altså ikke hjerneforskere.

Alle dine platheder afslører tydeligt, hvem af os der færdes i forskerkredse, og hvem af os der er en plattenslager, hvis vægtigste argument er en dansende banan.

Her slutter festen, PlatHans.

Ole Bjørn :o)

P.S. Til alle andre. Lige nu har jeg for travlt, men jeg skal senere skrive nogle indlæg om de mange spændende videnskabelige nyheder, som blev vist på Science in the City, den offentligt tilgængelige del af Euroscience 2014.




Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk