annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Forklaringen på pinsemyten.

du mangler i den grad jordforbindelse når du plaprer op om hjerneforskning, og det skyldes at du overhovedet ikke er fortrolig med den nyeste viden om hjernen.

og for anden gang, så har jeg ikke påtalt noget om skrumpning af forhjernen (dette var ikke mit ærinde), men jeg talte om hippocampus der skrumpede i forbindelse alvorlig kronisk stress.

Du skriver:

Citat:
Vores uoverensstemmelse stammer fra din påstand om, at indholdet af vore tanker påvirkede hjernens vækst


nej vores uenighed drejede sig om at de neurobiologiske forhold omkring stress jeg præsenterede og redegjorde for (ud fra flere af mine bøger + stressforeningens officielle hjemmeside) påtalte du som direkte forkerte. Der begyndte vores uenighed. Og ja jeg er stadig lidt røstet over at du kunne finde på at benægte disse ret kendte forhold, og det afslører for mig at du overhovedet ikke er fortrolig med den nyeste viden på området.

Og igen jeg har talt om hippocampus, at dette organ kan via fx terapi og meditations -forløb, som midler hvor man overvinder stress, igen måles at få sin mere normale størrelse igen. Der er lavet masse af undersøgelser der understøtter dette forhold.


Og stadig jeg forstår ikke dit indlæg, hvad er det du vil med alle de ting du skriver??? Hvem siger at vi to skulle være uenige i hvad du forsøger at sige/skrive, hvis du kunne formulere dig fornuftigt. Men igen, hvorfor du begynder at tale om alt muligt andet, som vi to overhovedet ikke har drøftet aner jeg virkelig ikke. Og det interesserer mig ikke at blive inddraget i dine forvirrede og forstyrrede tanker om hvad hjerneforskning er, det må du selv leve med, det er ikke mit problem, og skriver du noget der har min interesse eller som jeg er uening med dig i, så skal jeg nok give lyd fra mig.

Der er fuldstændig gået inflation i dine tanker omkring hjerneforskning, og ja igen, hvorfor pokker du begynder at beskrive de forhold du gør (findes her (1)*), det står hen i det uvisse. Jeg aner stadig ikke hvad det er du gerne vil sige, og hvorfor, de ting du nu trækker frem pludselig skal være det vi debatterer når nu det var neurobiologiske forhold omkring stress der var emnet.


(1)*:

Citat:
Noget af det nyeste i hjerneforskningen er som nævnt to-foton mikroskopien, som man nu bruger til at undersøge astrocytternes indflydelse på neurotransmitterne i neuronernes synapser. Da astrocytterne (stjerneformede celler) ikke kan bruge elektriske signaler, har man blot anset dem for energigivende støtteceller, skønt deres antal kan måle sig med neuronernes, men med to-foton mikroskopien blev det muligt at måle hidtil ubemærkede minimale ændringer i calciumkoncentracionen, som astrocytterne bruger til at forsinke neurotransmitterne i synapserne med. Det har afgørende betydning udfaldet af tankevirksomheden.



forvirret hvad er det du vil sige med det ovenfor??? Hvorfor begynder du at tale om disse forhold, der er hundredvis af andre forhold du kunne ha taget fat i, men hvad er meningen med at du skifte spor som fjerner opmærksomheden fra vores verserende debat og uenigheder i forbindelse stress?


hilsen HansKrist.

PS:

og intet af det jeg har skrevet er i nærheden af at være vrøvl. Du er i den grad blevet belært, fået en lektion, og sat på plads.


PPS:

din måde at debattere på, interesserer mig ikke (du kan jo ikke en hujende fis, du formår intet modspil at give mig), så jeg vælger at stoppe her, kun vil jeg tilbagevise din evindelige forkerte påstande om hvad jeg har hævdet, og ellers betragter jeg vores debat som afsluttet.



Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Nyheder fra Religion.dk