annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er kristendom?

du fortsætter og det er en skrue uden ende, fordi du overhovedet ikke læser hvad jeg skriver (hvad er din ide med ikke at læse hvad jeg skriver og reflektere over dette og give feedback derpå????), som at du plukker i Paulus hist og pist som du tilfældigt kan bruge ordene i dit ærinde (du udviser nul overblik over corpus Paulus), uden at se at alt, ALT, hos Paulus drejer sig om et før og et efter Kristus i et menneskes liv, såvel som menneskehedens liv.

Snart gør du hvad hvad der hos Paulus er et efter Kristus forhold, til et før Kristus forhold. Som om du ikke magter at forstå hvad der sker i og med Kristusbegivenheden; de nye skabninger vi er i Kristus takket være Guds mægtige skabende virkekraft og Ånd som menneskelighed, Kristuslighed, med inde over vores liv.

Og nej i forbindelse sit missionsarbejde formanede han ikke om at holde fast i den sunde lære samt en tro virksom i kærlighed og gode gerninger. Nu har du igen blandet en tale til menighederne (folk der allerede omvendte var i Kristus), sammen med evangeliet om begivenheden Kristus.

Vil du forstå Paulus er der flere forhold du som minimum må have styr på, og det kommer sig ikke ved at læse Paulus med et helt bestemt ærinde for øje, for så finder du hvad du søger, hvorved du ikke får sammenhængen og forståelsen med dig af Paulus.

Hvad er dog grunden til at du ikke en eneste gang reagerer på hvad jeg skriver????? men bare fortsætter og fortsætter? Gider du slet ikke debatten??? Debat er trods alt at man reagerer på hvad den anden skriver, så må man for min skyld gerne være uenig og hjertens gerne forsøge at tilbagevise hvad sin modstander fører argumentation for hvis man selv er af en hel anden overbevisning. Men konstant som du gør her, blot at plukke enkelte af mine ord ud af sammenhæng og forståelseskontekst, og så bare fortsætte trivielt at ævle om det samme og samme som du har misforstået og tilsyneladende ej heller ønsker at forstå, ja meget af det du fortsætter med har du endda fået svar på. Der er masse at forstå i det jeg har skrevet til dig, men du læser højt og flot forbi enhver principiel pointe som dybere forståelse det jeg forsøger at påtale. Jamen det er korrekt, Paulus vælter dit verdensbillede, som forståelse af kristendom, hvis du forstod ham, og det er måske der hunden ligger begravet. Ingen af de store Paulus fortolkere og kendere, Luther; Schweitzer; Tillich og Badiou fx er bare i nærheden af dit syn på kristendom og kristen spiritualitet. Men hvis man ikke forstår Paulus, så er det korrekt at han kan tages til indtægt at være primært moraliserende (selv om hans formaninger er til for at løse praktiske stridigheder i menighederne), altså at kile moral og lov ind mellem mennesket og Gud (som du har gjort alle de dage du har været debattør), som han kan tages til indtægt for at fornægte vores fysiske naturlige legemlighed, hvis man ikke forstår hans diskurs om kødet og ånden.

Citat:
Gud er Ånd, og store som små har adgang til Ham
skriver du, det var dog en fattig bleg beskrivelse, der blot viser at du aldtig har været beskæftiget med Guds mægtige skaberkraft og store gerninger med os mennesker, såvel som Guds Åndens ekstatiske nærvær og nye liv vi har at vandre i og profetere i, som de livets ånds love vi her åbenbares og bliver sat i stand til at kunne følge. Den Kristusentusiasme i forbinddelse de nye skabninger vi er i Kristus, hvor Gud på suverænt vis er kommet os nær, hvor vi har hele guddomsfylden i kød og blod, den spores der intet af hos dig, ja der er ikke så meget som en skygge heraf, hvis man gennemgår dine indæg gennem alle årene, og ja det må der være en grund til, og det at det er ikke sådan du forstår kristedndommen og dens spiritualitet, menneskets liv med Gud i Kristus.


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk