annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 283 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er kristendom?

yeah

Citat:
"ligesom du heller ikke har en gnist forstand på moderne hjerneforskning og andre naturvidenskabelige fag.

Du vader fortsat rundt i synspunkter, som man havde for flere generationer siden". citat bjørn


Vi er på en debat, og her gisner man ikke om andre mennesker, som du og simon gør, her tar man et kopi af det man mener de andre har misforstået, af de skrevne afsnit man finder at sin modpart afslører mangelfuld eller ligefrem total forkert forståelse af visse forhold.

Dette har jeg til gode på 11. år at se fra simon, og da også fra dig af, men du kunne jo begynde nu, for jeg er sørme ret så generøs med at præsentere jer for forhold fra den allernyeste hjerneforskning. Nu tar du blot et kopi, hvor du finder at jeg ikke udviser en gnist af forståelse for den nyere hjerneforskning (måske jeg så som dommer/bedømmer, når du har gjort dette, altså vist hvor jeg totalt fejler og givet dit eget bedre bud, vil hente Kjeld Fredens med ind over (det ku jeg rent faktisk godt finde på, men det kræver som sagt at du bliver konkret og ikke bare som simone digter og opdigter om andre debattører, den ene historie efter den anden som I lyster fordi I er såret og ikke kan begå jer i debatten, ikke formår at svare godt ord igen)).


mange kærlige hilsner HansKrist.

PS:

nu drømmer du søde drømme om Dawkins, han begiver sig ikke bare af med religiøs indoktrinering, han hævder fx at al religiøsitet er skadeligt og ønske fremtids scenariet er at menneskets religiøsitet bliver et totalt overstået kapitel og især afløst af naturvidenskab, som også Hitchens, hvor vi fx skal informeres om, ud fra naturvidenskab, at rygning er dødsens farligt som skadeligt for den der ryger, som for omgivelserne som for samfundet, hvorefter vi så rationelt ud fra denne forståelse skal kunne handle. Det er det Hitchens og Dawkins ønsker blandt andet (og her kan jeg godt være enig med ham), men han overser at ingen mennesker kan vinde bevidst etisk moralsk viljeskontrol over sig selv uden en eller anden form for åndelig religiøs selvdisciplin, først så kan man være så meget herre i eget hus at man kan stoppe med at ryge fx., som konstant at rende rundt og intimidere og skade, andre mennesker groft som et stort stenalderhjerne -fjols i et moderne samfund der ikke kan styre bare dette minimun at behandle andre mennesker respektfuld.
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk