annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15690034
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382409
Et andet syn 1991992
Åndelig Føde 1526074
Jesu ord 1523590
Galleri
Lazarus' opvækkelse
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 449 gæster og 163 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Hvad er kristendom?

Tja, man ryster jo lidt på hovedet, men det nytter ikke med klare afvisninger, for hønsemand vil fortsat opfatte enhver information som en anledning til at udbrede sit litani – vi vil aldrig se andet end samme klicheer og kopier i meningsløs gentagelse (vi taler om Fløjtetønden Victoria!), ligesom vi fortsat vil denne snagende og sære interesse for debattører, for det er, hvad debat drejer sig om dér: ganske selvopfordret at hælde sig selv udover hvad som helst, bare døren er på klem – selv denne afvisende information vil bruges med samme formål, vær du sikker på det ;)

Du ka’ intet gøre ved det Ole, omvendt er kommunikation også med tavshed at lade nogen forstå, at deres meninger er uinteressante og at de må finde på nyt. Desuden ved vi jo alle hvad Kristian stod for, og at han holdt fanen noget højere end en fløjtetønde som hønsemand ka’ hæve sin. Derom er ingen tvivl mulig. Han var jo en fremragende debattør, men han var det sgu’ fordi han skrev når han havde noget interessant at sige; helt det omvendte forhold til hønsemand, der også her kun taler om Kristian i håbet om solen der gerne måtte lægge en stråle på også hans lille kind. Mennesket bagved kan jeg kun udtale mig om i lyset af de klare holdninger Kristian lagde frem, og dem behøver ingen – som flere har sagt – at være enig i, for det er jo ikke hvad debat handler om; men det særegne synes jeg var hans fornemmelse for hæderlighed, den var helt i top. Jurister har det tit med at være gode til at beskrive og fremme tanker fra ganske uens vinkler, og juristen kom så klart til udtryk i overvejende mange indlæg fra Kristian, ja det var en ren fornøjelse at se. Jeg har altid haft et indtryk af Kristian som et rart og rummeligt menneske, men det er mit indtryk, og hænger jo nøje sammen med den hæderlighed jeg syntes var så karakteristisk for hans person. Og for øvrigt Ole, synes jeg det samme kan siges om dig som debattør; det sir naturligvis sig selv at debattører ”krydser klinger” og finkerne ind imellem fyger af fadet, andet ville være unaturligt, men mennesker er ikke englebasser, så selvfølgelig kom du og Kristian overens, nøjagtig som man kan forvente sig fra voksne mennesker.
Nå, ik’ mere røre i fløjtetønden, ha’ en god weekend Ole – fint indlæg i øvrigt, det om kommunikation, med elever og hele pibetøjet..;)

Mvh
Simon

P.s.: for øvrigt morsomt at se Arne pointere trådens tema: "hov hov, ska' vi ikke snakke jesusvennen?!"...han er sørme kommet efter det! ;)
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 19:43
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
28-årig røver Rema 1000 med økse og g..
25/04/2024 17:49
Dampen er gået lidt af den amerikanske ..
25/04/2024 17:35
Overgangsregering er indsat i det uropla..
25/04/2024 17:05
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Nyheder fra Religion.dk