annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Brand i 10kV transformerstation
Hvem er online?
0 registrerede 437 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Hvad er kristendom?

Hej Hanskrist.

Du skriver til mig:
Citat:
grundet hvad du har sagt om østkirken den ortodokse, så har jeg nok kategoriseret dig som lidt mere i retningen af kristendommen end denne din ovenfor udtalelse som overrasker mig lidt, men som også forklarer mange ting for mig i hvad du skriver, og ja ihvertfald det forklarer hvorfor vi ofte står så langt fra hinanden i religiøse spørgsmål.
Og jeg er enig med dig i, at vi står langt fra hinanden, hvad det religiøse angår - også selv om mit billede af din religiøsitet (som jeg naturligvis respekterer) ikke står alt for klart for mig blinker

Når jeg skriver, at jeg ikke er "kristent troende", så betyder det, at jeg ikke bekender mig til kristendommens sæt af dogmer - men det betyder ikke, at jeg afviser den vidunderlige inspiration, jeg oplever især i den ortodoks kristne kirkes ikoner - og her især den, der (middelmådigt gengivet) er at finde i billedgalleriet her på Trosfrihed.dk.

Det er ikke ret mange år siden, at mit årlige møde med denne kristus-inspiration forvirrede mig stærkt, fordi jeg ikke kunne undgå at opfatte budskabet: Drop dogmerne!

Et par år senere var der fra ikonen alene ét "budskab": Kærlighed.
Det var så stærkt, så intenst, at det næsten slog min tilværelse omkuld - mens min kærlighed til alt og alle voksede og voksede.
Og i dag er jeg ikke længere blot er en lykkeligt altelskende enlig 80-årig olding, men tillige en lykkeligt elskende kvindes ungdommelige og vellykkede elsker smiler

Og jeg må knibe mig i armen for at sande, at jeg ikke blot drømmer.

Det er derfor, ordene: "Thi således elskede Gud verden -" og "Du skal elske din Gud og din næste som dig selv" næsten kærtegner og krammer mig smiler

Kristendom?
Kald det, hvad du vil yeah

M.v.h. Arne smiler

P.S.: Hvor skøn kvinden er - det tør jeg ikke skrive om smiler
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Nyheder fra Religion.dk