annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 436 gæster og 274 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med.

Hej Arne.
Jeg må sige at både du og Zenia har mange spekulationer over hvorfor jeg angriber religionerne, og gerne vil pröve at sätte mig ind i en bås hvor mine meninger passer ind.

Det bliver nok lidt svärt at hitte en bås jeg passer ind i, jeg kan da fortälle at jeg siden barnsben ikke har kunnet forstå menneskets falden på halen for en gud og altid har set prästerne som nogle hovne selvoptagede mystiske personager der skuede ud over "folket" fra deres elskede piedestal.

Min aggression mod religionerne og isär den danske er selvfölgelig blevet forstärket, da jeg med "vold og magt" skulle konfirmeres og SKULLE have religionsundervisning i skolen, og mine oplevelser i Mississippi i 1952 hvor jeg när var blevet lynchet af en skare "gode kristne" på vej til gudstjeneste, da jeg som den nok förste hvide mand i Mississippi tillod mig at give mit säde i den lokale bus til en negerkvinde,hvor negere slet ikke måtte sidde.

Jeg er åbenbart födt med et meget specielt gen, der meget specifikt fortäller min underbevisthed om hvad der er sandhed og hvad der er lögn, og det er jeg da glad for, jeg har nästen altid kunnet gennemskue hvad mine medmennesker stod for inderst inde, hvilket også har hjulpet mig som arbejdsgiver når jeg skulle ansätte nye medarbejdere. Når de havde väret ansat en uge ca, viste jeg om de var noget at bygge videre på, enkelte kunne dog godt snyde min underbevisthed lidt längere.

Og det samme med religioner, dem har jeg altid set som noget fanden havde skabt for at genere mennesket og det synes jeg stadig, at mennesket ikke kan overleve uden en gud er mig ganske uforståeligt og et mega stort minus i mine öjne.

Når jeg en enkelt gang nödigt begiver mig i kirke, ved begravelse eller bryllup, krummer jeg täer når jeg hörer prästen udgyde hans täbelige lovprisninger af gud og helligånden og når der er fälles bön, tänker jeg mit-gud hvor er de åndsvage de stakkels mennesker, som en flok hylende kalkuner, der dog ikke hyler så höjt igen. Godt jeg ikke befinder mig i deres bås, det er jeg heldigvis for klögtig til.
Men nogle mennesker er meget sväre at finde ud af,hvilken bås de hörer til, som nu dig Arne, dine svar kan tydes på flere måder, der er ikke noget helt fast, du dobbelt garderer dig, det ku jo väre der er noget om snakken ( og det er ikke Bakken jeg mener).
Men sådan er vi så forskellige når det gälder det åndelige, vi er ikke alle lige "åndede" ha ha.

Og jeg bukker mig ihvertfald ikke i stövet for religionerne, jeg bekämper dem med stor lyst, de skal bare ned med nakken, de har så absolut ingen berettigelse i et oplyst samfund-basta.

God weekend i det nordjyske og sydöstsjällandske.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
WHO maner til besindighed: Fugleinfluenz..
26/04/2024 21:07
USA's militær skal holde øvelse på Bo..
26/04/2024 16:29
Folketinget foretog ulovlig søgning i m..
26/04/2024 16:14
Hovedvej mellem Viborg og Holstebro spæ..
26/04/2024 15:35
Tidligere landsholdsspiller Stig Tøftin..
26/04/2024 14:38
Nyheder fra Religion.dk