annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15802873
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393773
Et andet syn 1999743
Åndelig Føde 1566176
Jesu ord 1530669
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 68 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Får kristne en mere værdig død?

Hej Treram.

Når du skriver:
Citat:
jeg synes det er totalt latterligt at voksne mennesker kan sidde i en kirke med foldede händer og himmelvendte öjne og lytte til en präst
så er det, jeg tænker, om ikke man så kunne sige det samme om din tro på, at alt er tilfældigt?
For det er jo også en tro og ikke en viden blinker

Og enten man så tror det ene eller det andet - eller slet ikke tror noget - så er vi jo alle underlagt hver vores skæbne - en skæbne, som i overvældende grad ikke bestemmes af os selv, men bestemmes af - øh - ja af hvad?

Så det er "hvad", der har magten over os. Det er de fleste af os vist enige om - uanset at vi gør os forskellige forestillinger herom.

Det har vi gjort i mere end 40.000 år i form af shamanismen (klik) og i de mange forskellige forestillinger (fra shamanisme til gudetro til buddhisme til tro på naturvidenskab) som jo alle desværre har været magtmisbrugt til undertrykkelse af mennesker og til indbyrdes krige.

Og det er vel frihed fra sådant magtmisbrug, som dette forum her, Trosfrihed.dk, står for?

At mennesker, der har nogenlunde de samme forestillinger om magten over os - og om verden - så kan finde på at mødes for at dyrke dem (i kirker, i moskéer, i templer, i ateistforeninger o.s.v.) er der vel ikke noget galt eller latterligt i - så længe de ikke er fjendtlige overfor andre.
Det er i hvert fald sådan, jeg ser det.
Lad dog menneskehedens mange forskellige evner få lov at blomstre! - synes jeg blinker

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
07/05/2024 22:22
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Dommer udskyder Trump-sag om ulovlig opb..
08/05/2024 00:10
Her er de 10 første Eurovision-finalist..
07/05/2024 23:17
Tjekkiets forfatningsdomstol fjerner lov..
07/05/2024 22:32
Kraftig brand i virksomhed ved Skanderbo..
07/05/2024 22:27
Forsvundet dykker fundet ved Skagen
07/05/2024 21:44
Nyheder fra Religion.dk