annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 45 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Alle kirkegængere skal tælles.

Indsendt af: ole bjørn

Er smukt og idealistisk forslag, Zenia, men hvem skal betale præstens løn? Der kan næppe skaffes politisk flertal for at øge udgifterne til at fremme religiøs overtro. Det er jo ikke en samfundsnyttig funktion.

Men hvis vi samtidig fyrer alle præster, der nægter at vie homoseksuelle og fraskilte, så er vi måske nået et skridt videre i adskillelsen af kirken og staten.

Mvh

Ole Bjørn :o)



Jamen Ole jeg tænker bare, at de allerfleste af os jo da har en følelse eller fornemmelse eller tro på noget større ... så hvis kirken kunne og ville rumme det, kan jeg da ikke se, at det er at "fremme religiøs overtro", som du skriver, eller ville øge udsigterne, ... og jeg kan slet ikke se, at det skulle være mere meningsløst end nu, hvor mange betaler uden at få følelsen af at få noget brugbart med sig hjem efter den almindelige Gudstjeneste?

For slet ikke at tale om det meningsløse i at betale uden overhovedet at kunne tænke sig at frekventere kirken - udenfor de traditionelle begivenheder, man ligesom er tvunget til. ...

Hvis vi derimod blev imødekommet i vore behov ... også uden på forhånd at vide sig afvist af præsten, som det jo desværre er nu. ... Behov for debat og behov for nytænkning, som kunne sige nutidens mennesker noget ... ja, så kan det da sagtens være, at danskerne igen ville få lyst til at gå i kirke om søndagen med udsigt til at få noget med, som kunne bruges i det levede menneskeliv? ...

Kan altså ikke lade være med at gentage, at Treenighedskirken er et eksempel på, at mennesker møder op i stort antal, når de kan mærke, at der er sjælsføde at hente. ... Måske lidt højtravende udtrykt, men det er egentlig lige nøjagtig sådan, jeg oplever det. smiler

Kald mig gerne naiv, men jeg møder i så fald rigtig mange af slagsen. :))

Alt vel
m.v.h.
Zenia



Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Den amerikanske forfatter Paul Auster er..
01/05/2024 06:12
Kan Niels Holck udleveres til Indien? Re..
01/05/2024 05:50
Politiets arbejde er færdigt ved skibsb..
01/05/2024 05:30
FN-chef efter meldinger om massegrave i ..
01/05/2024 02:44
Tre har mistet livet efter angreb i ukra..
01/05/2024 02:23
Nyheder fra Religion.dk