annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: En god oplevelse i kirken.

Hermed mine noter - til de, som måtte have interesse. ... Noter, som blev skrevet under et spændende foredrag, jeg var til i går.

Start på mine noter:
"
Paradiset = ingen skam
Efter syndefaldet fik mennesket skelneevne … og dermed kom skam og skyld ind i dets liv.
Dét er svært at leve med – derfor projektionerne – og vi mister os SELV.
Jeg bevidsthed = livsvilkår, som er fælles for os alle.
Jesus kom for at hjælpe os med at leve i vore fælles livsvilkår.

Johannes Evangeliet: Vi søger ære fra hinanden i stedet for at søge æren i os selv – nemlig i det billede, Gud har skabt i os.

Måden at læse bibelen på kaldes tropologisk, som handler om, at det udvortes er billeder på det indvortes.

”Jesus sagde til disciplene: ”Lad os tage over på den anden bred” … og med det mente Han, at man skulle skifte spor i sit liv, men det koster dyrt - giver hvirvelstorme ... men giver til gengæld en helt anden tilgang til livet. ...

Jesus spurgte den lamme: ”VIL du være rask?” (trods alle besværligheder med omverdenen) … og svaret må være et uforbeholdent JA ... og ikke som i lignelsen, hvor den helbredte tager sin seng og går bort - møder nogle skriftkloge, som bebrejder ham, at han arbejder på sabbatten, hvortil den helbredte svarer: "Det var ikke mig, men ham dér, som gjorde det ... og henviser til Jesus" ... (Og dermed tilbage endnu engang i projektionernes verden)

Det er ikke så let, når man selv skal til at tage ansvaret for sit liv og ofte møder andres bebrejdelser i den anledning, fordi man uundgåeligt forandrer sig og ikke længere er den samme. ...

Helbredelse = At synderne tilgives.

Hvis et menneske er sygt, er det vigtigt at helbrede det indre.

Når glæden bor i et menneske er livet godt – selv, når det stormer og uvejret raser.

Jesus vil vise, at det indre er det vigtigste.

Det kan være SÅ svært at tilgive, at det kun kan overgives til Gud.

Lignelsen om de 10 spedalske, hvor kun 1 kommer tilbage for at sige TAK til Jesus – de 9 andre fortsætter ”bare” det liv, de forlod, da de blev spedalske. ...

Vi er skabte af Gud, men vi har en opgave, som går på at blive bedre til at leve vore liv, således at Gudsbevidstheden i os kan vokse og dermed også glæden og taknemmeligheden over livet. …

" ... Slut på mine noter.

Eftertanke: Hvis vi havde sådan en præst, var jeg i kirke hver søndag. Tænker, at meget af det falder så fint i tråd med ekim, som jeg jo er dedikeret til

God søndag
ønsker
Zenia
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk