annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15911410
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401931
Et andet syn 2006011
Åndelig Føde 1614891
Jesu ord 1535625
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 54 gæster og 166 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Det synes jeg ikke, vi kan være bekendt!!!!

Hej Zenia..

"Du er dog noget af den største ordkløver, jeg har mødt kære Simon".

- Du stor kineser, det fyger rigtigt fra dig med anklager - det ene øjeblik er det citater den er gal med, så forestiller du dig sociale behov som grund for spm., siden er det ordkløveri...jamen Zenia dog ;)

"Først spørger du mig, om jeg ikke burde have sagt til præsten, hvad jeg var utilfreds over - selvom det helt fremgår af mit indlæg, at det har jeg allerede gjort".

- Det fremgår som nedenunder ses bare, at du fortalte om din skuffelse - præstens respons (der kun forklarer noget om forstyrrende elementer), viser jo ikke meget om den sammenligning du gør dig med kærligheden i proppede kirker rundt omkring, vel? ;)

Zenia skr.: "Tænkte dengang, at jeg kun kunne ønske, at andre blev mødt på samme måde, når de besøgte min kirke, som jeg ellers holder så meget af. Det skete desværre ikke i dag, og da jeg bagefter fortalte præsten om min skuffelse, sagde hun, at det var p.g.a., at man ikke ønskede forstyrrelse under tjenesten!!!???".

- Spørgsmålet mit, refererede m.a.o. til din lille historie om kærligheden i de fyldte kirker. I stedet for at tillægge ord betydning fra fantasien din, går det fint an at tænke efter og forstå meninger der slet ikke er så tydelige i dine historier her og dér - bare et godt råd.

Mit opr. spm. var jo, "Jeg undrer mig over, hvorfor du ikke sagde dette til hende, fortalte om din oplevelse og spurgte, hvad det skulle gøre godt for at lukke en kirke når der var plads til besøgende?", - selvsagt tænktes der her på din lille oplevelse af kirkegang i andre lande (hvorfor sammenlignen end måtte være nødig), fyldt med kærlige mennesker der giver plads til hinanden, trods trængsler osv.

Din egen reference skulle angiveligt forklare præsten, som et menneske der gerne snakker om kærligheden, men ikke praktiserer den. Om mine senere ord, som du nok ikke synes er så særlig spændende, giver de rigtignok et billede af din egen ikke særlig store tolerance, når det gælder forstå præsten. Men det ka' du jo se stort på.

"At jeg selvflg. også har en forventning om, at kirken ér åben, når der er højmesse - også for de, som måtte komme lidt for sent. Er det da virkelig så vanskeligt at forstå?".

- Det lader sig vel gøre at præster, uanset "høj- og lavmesse" lukker tilgangen for besøgende - og af grunde præsten forklarede dig, men som altså ikke dulmer et sind i opkog; det er vel mere det der ka' synes vanskeligt at forstå.

"Det må så være det sidste fra min hånd - for yderligere debatteren er hverken sagen eller tiden værd, som jeg ser det".

- Ih jamen dog, men pust roligt Zenia, nu er det jo ikke just første gang du fantaserer en storm i et glas vand, og vi ved traditionen tro, at din ophidselse lægger sig med en ny lille historie.
Hvad der grundlæggende undrer mig er nok mere, at troende så ofte tillægger deres egne historier en så alt overskyggende betydning, at de fuldstændig ka' gå i selvsving, når historierne så dulmes med lidt tilførsel af realitet og oxygen. Men tak tak for historien - og div. formodninger..;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
UNRWA: 800.000 er flygtet fra Rafah i Ga..
18/05/2024 20:08
Israel har fundet lig af gidsel i Gazast..
18/05/2024 19:45
Plejehjemsbeboer omkommet efter brand p..
18/05/2024 18:14
Frederiksberg Svømmehal genåbner efter..
18/05/2024 18:07
Statens Serum Institut vil undersøge å..
18/05/2024 17:43
Nyheder fra Religion.dk