annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 510 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Enden nærmer sig

Kære Zenia.

Grunden til mine aversioner mod kirken, bunder i at jeg mener at kirken/religionerne er en stor gang fup og humbug og at de stakkels mennesker der har en tro er blevet ledt bag lyset af alle de forskellige gejstlige (idioter)lige siden år 0.

Og jeg kan dæleme ikke forstå at mennesket virkelig ikke er i stand til at indse dette, men stadig hager sig fast til en gud, jeg har jo også udmeldt min medlidenhed med dem, jeg synes det er synd at de har opbygget et falsk behov for noget noneksistent.

Men der er sikkert svært at forstå, når man først har fået virusen ind under huden.

Det er jo ikke videre opbyggeligt at hænge fast i noget der er påstået sket for ca.2000 år siden, man komme ikke ud af stedet, men stamper på samme plads.

Udmeldelserne kunne jo også være fordi mennesket har fundet ud af det kan alting selv og at en gud bare er i vejen, og efter nærmere omtanke har set tåbelige i at forblive i en forening der ingen veje fører og ikke hjælper noget eller nogen.

Og når der nu er ca. 5000 guder må der være svært at få påkaldt den "rette", men hvad gør det, ingen af guderne lytter alligevel og har aldrig lyttet.

Og som jeg prøver at nedkalde gudernes vrede over mig, men uden held, de vil ikke engang lytte til mig.

Selvfølgelig siger det noget om de udmeldtes tro, den mangler simpelthen og nu har de så taget mod til sig til det afgørende skridt og sagt troen good bye, jo mennesket bliver skam klogere.

Og det var da en dejlig dag idag, vi var til borgerligt bryllup i Danmark, uden sørgelig salmesang og gejstlige idioter, bare NORMALE mennesker.

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Dæmning kollapset i Kenya efter oversv..
29/04/2024 11:11
Nu kan vi alle tjekke ind med mobilen i ..
29/04/2024 11:09
Politi undersøger dødsfald ved Horsens
29/04/2024 11:06
Forsvarsforhandlinger slut uden aftale: ..
29/04/2024 10:25
Danskerne har stor tillid til politiet, ..
29/04/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk