annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 470 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Konfirmationsalderen

Hej Arne.
Ja vi er nok enige i mange punkter omkring konfirmationen, ihvertfald at denne fest ikke skal holdes i 13 års alderen, jeg var inde på KD og lave et indlæg om dette, efter nogle indlæg, der mente 16 år var ok, jeg skrev 18 år burde være den rigtige alder, netop når de unge blir myndige og kan træffe eget valg, jeg tilføjede så bl.a. at det var kirkens lejesvende nok ikke interesseret i. Indlægget forsvandt hurtigt igen, censoreret ud af sarte kristne, det var nok ; lejesvende, der var anledningen.

Men du vil stadig have det skal holdes et sted med kulisser, det forstår jeg ikke, men det kan måske være svært at skabe de rette kulisser hvis man sidder i en 2 værelses lejlighed, men så har man nok heller ikke økonomien til dyre kulisser, man kan udmærket skabe de rette "kuliser" hjemme mener jeg, jeg gjorde det da.
Og nu er kirkerne allerede begyndt at hovere over hvormange der er blevet konfirmeret, og især i nordjylland, hvor Im jo har sit store klientel, jeg synes det er temmeligt sørgeligt, men det er vist ingen hemmelighed.

Du tror på der er "mere" derude hvor naturvidenskaben ikke kan følge med, jeg er spændt på hvad dette "mere" kan være for noget, men det lugter ikke godt, er jeg bange for.

Var lige inde på KD og hente lidt statistik ang.konfirmation, Ribes biskop E.Dons Christensen kunne ikke få aarmene ned af begejstring da hun i radioen kommenterede de nye tal om antal konfirmerede, de var steget 3 % siden sidste år, dertil kan så tilføjes at en rundspørge bl.de konfirmerede om de troede på en gud, svarede hele 52% ja til, hvad resten troede på vides ikke, men de tog nok det søde med det sure, ingen konfirmation ingen gaver, så ok lad os lade som om vi tror og alle er glade, det er underskriften der tæller for kirken og intet andet.

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Nyheder fra Religion.dk