annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15878259
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2398615
Et andet syn 2003402
Åndelig Føde 1602690
Jesu ord 1534402
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 571 gæster og 191 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Nogen lyver- hvorfor?

Hej Arne.

Nu har det vist sig at mange har stået som medlem af folketossekirken og har betalt kirkeskat, sevom de ikke er blevet døbt eller indmeldt, de er så blevet udmeldt, men har ikke kunnet få den ulovligt opkrævede kirkeskat tilbage.

Grunden til at jeg mener nogen lyver, var fordi der flere gange i KD var artikler om at nu gik det fremad for nye medlemmer flere blev konfirmerede o.s.v.mens vi nu ser at der er mange tomme kirker og præsterne endelig ikke længere tør påstå at der er behov for dem, de kunne jo komme i klemme, hvis ikke de spyttede ud at deres kirke var helt tom for kirkegængere.

Jeg kan ikke se hvad man skal bruge ritualer til for at give et barn et navn, man kan da bare holde en navnefest uden gejstlig indblanding og samlesang, er det så svært?.

Alternativer til kirkens ritualer vil nok snart dukke op, jeg har selv været til flere familiebegravelser afholdte uden gejstlig åndesnak, men afholdt i kapellet af familien og venner der talte om afdøde, helt uden salmesang og vievand.

Hvormange ateister der bliver begravet i "indviet" jord tør jeg ikke sige, andet end dem jeg gik til begravelser for, ikke blev begravet der, men blev spredt ud over havet.
Jeg mener mange bliver begravet på de ukendtes gravpladser, men det er måske også "hellig" jord??.

Du stillede mig et " spørgsmål"; om vi så også skulle afskaffe Tornerose og Van Goghs malerier,når jeg nu ville afskaffe de statsautoriserede løgnehistorier.
Nu ser jeg ikke rigtig nogen sammenligning, mig bekendt er der ingen der tilbeder - falder på røven for hverken Tornerose, Grimms eventyr eller van Goghs malerier, endsige bruger dem til at starte krige og terrorhandlinger på, så det var en ommer min kære Arne.

Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
14/05/2024 10:17
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
WHO: 'Intet galt' med dødstal fra Gazas..
14/05/2024 11:53
Emilie Mengs sognepræst håber på klar..
14/05/2024 11:41
Ny form for fjernvarme kommer snart til ..
14/05/2024 11:11
Blinken: Nye våben er på vej til Ukrai..
14/05/2024 10:48
Danske museer slog besøgsrekord sidste ..
14/05/2024 10:37
Nyheder fra Religion.dk