annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15902278
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401217
Et andet syn 2005367
Åndelig Føde 1611059
Jesu ord 1535305
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 333 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: er biblen en guds ord?

Treram skriver til Simon bl.a.:

Jo mange er afhængige af religionerne som en slags narkotika, og disse mennesker ville have det meget bedre, hvis religionerne aldrig var blevet opfundet.

Og der findes stadig mennesker her i lille Danmark der er noget afhængige af religionen, jeg har selv familiemedlemmer der er i denne situation.
Det varer sikkert også endnu mange år inden at man stopper med at tvangsdøbe sine børn, så religionen har stadig tilraget sig en plads i folks hjerner.

Jo mennesket er i sandelighed et mærkeligt dyr, et dyr der kan præges af overtro og løgnehistorier i den grad at det ikke formår at se klart, ok lad dem så have den narresut, når det ikke kan være anderledes, så blir de sku så glade - amen.
_________________________

... og ud fra det tænker jeg:

Er det da ikke sådan, at vi alle præger vore børn ... mere eller mindre bevidst selvfølgelig, men selv ateisters afkom præges jo naturnødvendigt af deres forældre og disses holdninger, så måske er det på tide at nå til at søge at se det gode, som findes i enhver ... og lade det få førsteprioritet ... i stedet for at se nogle af ens medmennesker som ude af stand til at " se klart og have brug for en narresut". ...


Tænker bare her, at den holdning ville jeg da nødig give videre til mine børn, for den virker mere som noget, der fortsætter med at sætte skel mennesker imellem - fremfor at fremme følelsen af fællesskab, som vi gerne som art må nå til at se som en opgave, der er værd at give sig i kast med. smiler

Tak for tankerne, du satte i gang her. smiler
Godmor´n
Zenia

NB: Omkring dét med, at religionen har "tilraget sig en plads i folks hjerner", som du skriver ... tænker jeg, at måske er det sådan, at den skal falde på plads i hjertet for at have fundet sin rette plads, men så kalder man det nok mere en tro end en religion?

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Klimaktivister afbryder premieren på Ci..
16/05/2024 23:06
Aalborg Håndbold tager første stik i j..
16/05/2024 22:21
Eurovision-vinder vil have Schweiz til a..
16/05/2024 21:46
Bakken Bears tæt på DM-forsvar i baske..
16/05/2024 21:33
Spanien nægter skib med våben til Isra..
16/05/2024 21:28
Nyheder fra Religion.dk