annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15902278
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401217
Et andet syn 2005367
Åndelig Føde 1611059
Jesu ord 1535305
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 349 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: er biblen en guds ord?

Hej Simon.

Nu var mine stærke synspunkter ikke møntet på danske forhold alene, men også muslimske forhold og aå amerikanske forhold,i USA kan det være særdeles svært at deltage i politik hvis man ikke kan udvise en vis form for tilhør til et kristent ståsted, du ser hvordan den mormonske præsidentkandidat farer frem og bruger sin religion for at erhverve stemmer, hvilket lykkes meget godt.
Amerikanerne har et "sygt" forhold til religionen iflg.min mening, men selfølgelig ikke alle, men få vil stå frem og erkende at de ikke er religiøse, så der har religionerne ihverfald stadig stor magt.

Det samme ser man i muslimske lande, men det er en hel anden sag, her er man tvangsindlagt fra barnsben til at kende koranen og adlyde den, et hvert forsøg på at "smutte" kan medføre døden, det er endnu mer sygeligt.

I de buddhistiske lande i Østen, bliver man ligeledes opdraget fra barnsben til buddhismen, de første 3 år i skolen foregik før i tiden i en munkeskole, hvor man lærte at bede og alle de mystiske ritualer buddhismen har, men man lever ikke efter buddhismen senere i livet, selvom man tit besøger templer og giver sine bidrag, men buddhismen kræver mange penge af de halvfattige mennesker, til store templer med mega store buddhastatuer i små landsbyer hvor folk bor i blikskure, fordi det kræver mange penge at bygge det munkene ønsker.

Jo mange er afhængige af religionerne som en slags narkotika, og disse mennesker ville have det meget bedre, hvis religionerne aldrig var blevet opfundet.

Og der findes stadig mennesker her i lille Danmark der er noget afhængige af religionen, jeg har selv familiemedlemmer der er i denne situation.
Det varer sikkert også endnu mange år inden at man stopper med at tvangsdøbe sine børn, så religionen har stadig tilraget sig en plads i folks hjerner.

Jo mennesket er i sandelighed et mærkeligt dyr, et dyr der kan præges af overtro og løgnehistorier i den grad at det ikke formår at se klart, ok lad dem så have den narresut, når det ikke kan være anderledes, så blir de sku så glade - amen.

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Polens premierminister har fået trusler..
16/05/2024 20:23
Ribe-Esbjerg brænder og må nøjes med ..
16/05/2024 20:21
Tre er varetægtsfængslet i narkosag om..
16/05/2024 20:19
Togbusser i stedet for regionaltog melle..
16/05/2024 20:14
60 procent er afbleget: 'Jeg er meget be..
16/05/2024 20:13
Nyheder fra Religion.dk