annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15795606
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393175
Et andet syn 1999346
Åndelig Føde 1562015
Jesu ord 1530372
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 173 gæster og 42 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: er biblen en guds ord?

Hans i chatten:

Hanskrist: åh for satan da esther,, det er jo slet ikke det sagen drejer sig om,,, tilsyneladende forstår du ingenting,,også dengang Rubæk løj fra ende til anden om Paulus skrev du: "du har ret i dette som alt andet du skriver Rubæk",,,, læs mit indlæg igen og prøv

Hanskrist: lige at forstå hvad det er jeg reagerer på af det Thomas skriver

Hanskrist: Esther skriver: Thomas skriver enkelt og forståeligt her om dét, han finder retningsgivende i et menneskeliv, så herfra bare en tak til ham for bl.a. disse meningsfyldte ord, der for mig næsten springer i øjnene i og med LYS

Hanskrist: lad os se på hvad thomas skriver,, følger her: Du behøver ikke at spekulere i, hvorvidt biblen er Guds ord. Hvis jeg må give dig et råd: Hold dig fokuseret på Jesu ord. Find hans ord i de fire evangelier i begyndelsen af Det Nye Testamente.

Hanskrist: Hold dig til hans ord, og kun disse. Si det andet fra ... også alle ritualerne og flosklerne og kirkerne og præsterne og alt det religiøse snavs som har forplumret klarsynet og den rene "optagelse" af hans - Jesu - ord.

Hanskrist: kors da i røven hvor dum har man lov til at være,, for det første er det ikke Jesu ord nødvendigvis,, det var i forvejen på den tid allerede kendt religiøs visdoms ord

Hanskrist: """Si det andet fra ... også alle ritualerne og flosklerne og kirkerne og præsterne og alt det religiøse snavs som har forplumret klarsynet og den rene "optagelse" af hans - Jesu - ord."""

Hanskrist: det er direkte forkert påstand,, fx er det de paulinske breve der har sikret reformationen, og der står bag det Tillich skriver,, og der er vel ingen andre steder end hos paulus hvor vi kan se hvad det var det flokken af mennesker omkring Jesus var

Hanskrist: optaget af og engageret i,, tættere kommer vi simpelthen ikke urmenighederne,, og her var ingen dogmatik, og ingen forgudelse Jesu ord, men alle havde mulig adgang til Guds Ord, ja alle havde tankerne fra Gud, i forbindelse Åndens ekstatiske nærvær

Hanskrist: som denne havde manifesteret sig i forbindelse Jesu mission, liv og skæbne

Hanskrist: men læs da for helvede det Tillich skriver,, og Peter Arentzen har gjort det så I kan få det oversat via google

Hanskrist: det Thomas står for er moralisme, og en ukritisk dyrkelse af nogle skriftord der både kan være falske som urevangeliet og som i Nye Testamentes vedkommende slet ikke af de forfattere der skrev evangelierne er tænkt som en gengivelse Jesu ord, ordret,,

Hanskrist: al moralisme, moralistisk fromhed, medfører en neurose, som psykologien, psykoanalysen og psykiatrien har vist det så tydeligt

Hanskrist: Jesus ville netop ikke grundlægge en ny moralistisk religion,, det var nøjagtig det han ville ophæve for altid med Guds Rigets komme ved ham som Åndens ekstatiske nærvær og manifestation i vores liv

Hanskrist: og I, thomas esther og hvem pokker I nu er, bliver ved og ved med at kløjs rundt i forskellige moralistiske religiøse forestillinger og

Hanskrist: skal vi ikke være moralske fromme???? nej I skal sgu da ikke, ikke engang Jesus var dette,, han var bærer af Ånden,, Guds Åndens ekstatiske nærvær og manifestation mens han fristende en tilværelse som alle os andre, af tvivl og sindsbevægelser og usikkerh

Hanskrist: nok det vigtigste kendetegn ved Jesus er ham som bærer af Ånden, Guds Ånden, der netop transcenderer ondt godt og enhver moralisme

Hanskrist: ikke at han er u-moralsk men han er supramoralsk

Hanskrist: eller han er hinsides, han transcenderer ondt godt spaltningen, eller neurosen,, subjekt objekt spaltningen takket være Åndens ekstatiske nærvær og manifestation

Hanskrist: hvorfor etikken bliver en overflods etik, altså vores kreative muligheder takket være at Ånden gør sig gældende på ekstatisk vis i vores liv

Hanskrist: jamen så gider jeg slet ikke det her liv,, siger esther og thomas i kor,, for jeg har spaltet mig selv fra Gud (Ånden) og er begyndt at dyrke gud via moralsk religiøsitet i min hverdag,, hvorfor jeg føler mig god og bedre og renere end andre og jeg/vi

Hanskrist: forlanger at denne moralske fromhed vi plager os selv med,, skal påføres alle andre mennesker,, ihvertfald kan vi se at alle andre er dumme og umoralske og vi er på den rette vej som de få

Hanskrist: """Si det andet fra ... også alle ritualerne og flosklerne og kirkerne og præsterne og alt det religiøse snavs som har forplumret klarsynet og den rene "optagelse" af hans - Jesu - ord."""

Hanskrist: jeg thomas der tror på urevangeliet og at Jesu ord er journalistisk dokumentarisk historisk korrekt optaget i NT og i et hav af andre evangelier,,thomas evangeliet også

Hanskrist: jeg er go, men teologer og præster er fyldt med snavs og forplumrer Jesu ord og gerning,,, vrøvl,, det er sgu da en mand der ikke kan kende gennemskue urevangeliet som falsk og som ikke forstår at evangelierne er en litterær genre, altså teologiske biogr

Hanskrist: biografier,, der forplumrer den historiske politiske alvor omkring vores entusiasme og vores kreative muligheder via at Åndens gør sig gældende på ekstatisk kreativ vis i vores liv,, der forplumrer alting

Hanskrist: jamen Hansi Tiger, skal vi ikke være søde børn, fromme børn, er det ikke hvad det hele drejer sig om,, nej for pokker sgu da,, I skal ekstatisk løftes af Åndens nye liv og den ny væren der kommer ved Jesus Kristus, de nye skabninger vi er i Kristus, der

Hanskrist: hvor vi har denne Åndens nye liv ekstatisk at vandre i, profetere i, og skabe politiske og mellemmenneskelige forandringer ved hjælp af

Hanskrist: derfor er kriteriet på om det er Guds Ånd der er over os,,, om vi er kulturelle kreative og aktive

Hanskrist: aktive indenfor politik, i kærlighed, i kunst og i videnskaber

Hanskrist: det er netop ikke en ny sekt på jorden af mennesker der bygger på religiøs moralisme som thomas gør det

Hanskrist: thomas har totalt misforstået hvad "sagen" drejer sig om,, fordi han arbejder med selvgodheden,, hvilket alle yngre idealistiske mennesker ofte gør,, hvis de har noget stort i sig,, det er en sygdom man skal vokse fra og som heldigvis de fleste vokser fra

Hanskrist: det thomas skal fokusere på er selvfølgelig at bevise for sig selv og os andre at han har en akademisk uddannelse og hvis han tar denne sin uddannelse seriøs og vil blive ved og ved med at bræge om hvad Jesus stod for,, så melder han sig til teologi på

Hanskrist: folkeuniversitetet, ihvertfald han begynder at studere emnet, sagen, som fx Anne gjorde,, et eksempel som vi har haft midt iblandt os

Hanskrist: du,Thomas, kunne også studere Systematic Theology af Paul Tillich (som også Bjørn, Simon og Dawkins) og de ville blive mundlamme bagefter og komme med en stor uskyldning for deres dumsmarte måde at have været på førend de fik undersøgt teologien

Hanskrist: men til en begyndelse for pokker,, så prøv dog at tilegne jer de citateter af Tillich jeg bragte jer,, for så får i en fornemmelse af hvad der venter jer i de 1000 sider Systematic Theology

Hanskrist: I fik knap en ½ side,, prøv så at forestille jer værket der er på 1000 sider, hvor alle siderne er lige så intense og dybtgående i tænkning, som den ½ side I er blevet introduceret for

Hanskrist: please, please,, studer, studer, studer,, og læs ikke kun det I gerne vil læse og som blot bekræfter jeres fordomme og misforståelser og paranoia og jeres konspirationsteorier
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Tikka
06/05/2024 20:00
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Uddannelsesminister støtter Københavns..
06/05/2024 19:56
Hamas accepterer våbenhvileforslag fra ..
06/05/2024 19:00
Løkke: Det er ikke min opgave at give k..
06/05/2024 18:46
Lars Løkke: Danmark sender en 'kraftig ..
06/05/2024 17:56
Barns bombetrussel førte til stor udryk..
06/05/2024 17:45
Nyheder fra Religion.dk