annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Et historisk fly, man helst vil glemme.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 511 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: er biblen en guds ord?

hej Zenia.
Tak for din respons på mit oplæg, som jeg slet ikke troede at nogen ville reagere på.
Men du svarede så ikke på spørgsmålet om biblen er skrevet af en gud, fornylig stod indtil flere norske præster frem og udtalte at biblen ikke skulle tages bogstaveligt, hvilket gav lidt søgang i de hellige rækker, det var da modigt gjort må man sige.

Og jeg tror at mennesket sikkert også før biblens og alle de andre skrøners tid, udviste menneskekærlighed og hjalp medmennesker der var i nød, ligesom ateister i vore dage gør det samme selvom de ikke er troende.

I vore dage er mennesket faktisk ikke kommet meget videre hvad angår menneskekærlighed, se hvordan i Mexico at de "gode" katolikker dræber hinanden for sølle mammoms skyld, se hvordan muslimer i Irak massemyrder hinanden, fordi den enes gud er bedre end den andens, se hvordan biskopper og præster her, på alle mulige måder prøver på at slippe for at skulle vie homoseksuelle par, med henvisning til den "kærlige" bibel som en gud har skrevet (sikkert med usynligt blæk).

Jeg har selv været udsat for en præst der ikke ville vie mig ( da jeg havde været gift en gang før) selvom han i første omgang sagde ja til at vie min udkårne og mig, han havde tidligere konfirmeret min viv, jeg var ligeglad med et kirkebryllup, men min udkårne var ud af indremissionsk familie, så det skulle foregå i en kirke.
Min svigerfar der var meget IM fik dog overtalt præsten og så var alle "glade", lige indtil præsten ved middagen rejste sig og takkede for at han fik lov til at vie os, da var jeg på nippet til at smide noget i hovedet på ham.

Mange er begyndt at se tilbage til syttenhundrede tallet, der er flere film på vej fra den tidsalder, dengang præsterne og biskopperne stadig havde deres magt, og som de misbrugte på det skammeligste, så vi skal skam ikke helt tilbage til år nul, for at finde de rigtige slemme mennesker der i den grad levede på en piedestal.

Og idag skal vi bare åbne avisen så ser vi straks nye historier om den katolske kirkes gejstliges magtmisbrug af børn i dens varetægt, de har nok en anden bibel end den danske, skrevet af en homoseksuel gud.




Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Talsmand for Det Hvide Hus: Vi håber p..
29/04/2024 05:02
Oklahoma i undtagelsestilstand efter tor..
29/04/2024 01:44
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Nyheder fra Religion.dk