annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15806143
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394001
Et andet syn 1999960
Åndelig Føde 1567886
Jesu ord 1530756
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 114 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk?

Kære Anonymos.

Vi har som allerede nævnt ingen "haram" begreber her udover lovens bestemmelser. Lige netop den animation, du valgte at bringe, kunne dog tænkes at være en overtrædelse af Lov om ophavsret, men jeg tror nu ikke at Westergaard vil sagsøge dig.

Tegningerne i det link, du kommer med, kendte jeg flere af i forvejen, og de fleste af dem er temmelig platte og ikke særlig morsomme. Det mest bemærkelsesværdige ved dem er, at mange af dem kom i samme periode som de første danske Muhammed tegninger, men de medførte ingen muslimske reaktioner, for de blev offentliggjort i USA, England, Frankrig, Holland og Spanien, som både har store muslimske mindretal, men som også repræsenterer en større økonomisk og militær trusel mod islam.

Jeg skrev allerede dengang, at det var en politisk motiveret aktion, og Danmark simpelthen fungerede som prøveballon på, hvor meget indflydelse de arabiske lande kunne påtvinge vesten gennem trusler, samtidig med at protesterne tjente indenrigspolitiske formål i de muslimske lande.

Desværre bøjede vi af i stedet for at boycotte alle leverancer og hjælp til de muslimske lande indtil de skyldige hærværksmænd var blevet fundet og straffet, og imamernes deputation var draget til ansvar for en dansk ret. Det ville også have vist vesten vejen og hjulpet reformbevægelserne i de muslimske lande. I stedet har vores tolerante reaktion medført øgede muslimske krav overalt i vesten. At de store landes regeringer ikke utvetydigt bakkede os op, lider de selv under i dag.

Jeg er ikke tilhænger af platte provokationer, men af sublim humor, som prægede de oprindelige Muhammed tegninger. Det platte skulle vi overlade til muslimske karikatur-tegnere. De kender jo ikke til andet.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Tikka
08/05/2024 12:04
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 11:58
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Grønland pauser deltagelsen i Nordisk R..
08/05/2024 11:49
Hash, amfetamin og kokain fundet under n..
08/05/2024 11:20
DFDS trækker sig som sponsor fra Copenh..
08/05/2024 10:47
FC Midtjylland får grønt lys til kvind..
08/05/2024 10:11
Sverige sænker renten
08/05/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk