annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier

Hej Arne.
Det glæder mig at jeg kan få dig i godt humør, der er jo heller ingen grund til at græde-endnu.

Men der så sandelig været grund til at græde over verdens tyranner er jeg helt enig med dig i, og eet af de største tyran regimer må nok siges at være det katolske.

Især når du nævner Hitler, som jo d.8.juli 1932 fik sit første diplomatiske accept i form af en traktat med vatikanet, i retur for ikke at gøre indsigelser mod kontrol med undervisningen af katolske børn i Tyskland, samt droppe den nazistiske propaganda mod sex forbrydelser mod børn i katolske institutioner og indrømmelse af andre privilegier til den katolske kirke.

Og få dage efter at pave Pius Xl blev indsat i februar 1939 skrev han følgende til Hitler:

Til den berømte Hr Adolf Hitler, Fører og kansler til det tyske rige.
Her ved opbyggelsn af Vort Paveskab, ønsker Vi at forsikre dem at Vi forbliver hengiven til det tyske folks spirituelle velfærd, betroet til dere lederskab.
Gennem de mange år Vi tilbragte i Tyskland, Vi gjorde alt i Vor magt for at etablere harmoniske relationer mellem kirke og stat. o.s.v.

Det katolske hieraki beordrede endog en årlig fejring af Hitlers fødselsdag d.20 april.

Da Hitler overtog Østrig proklamerede den østrigske cardinal sin udelte begejstring med overtagelsen.

For at blive i samme genre, så beskrev pave Pius Xl " Il Duce" som "en mand send af forsynet" og vatikanet lavede hurtigt en traktat med ham, the Lateran Pact 1929.
Denne pagt gav katolismen monopol på religionen i Italien,samt monopol på sager som fødsel,giftemål, død og undervisning, som tak for dette anbefalede vatikanet at alle dets tihængere stemte på Mussolinis parti.

Vatikanet støttede ligeedes mange andre facist regimer, bl.a.Franco i Spanien, samt i Portugal og Kroatien.

Ja fuld begejstring fra den katolske kirkes side, muligvis i håb om at alle jøder ville blive slagtet, som hævn for en enkelt mands død, jeg tror han hed jesus.

I senere tider har der jo også været Pol Pot m.fl. jeg kan sige at den tidligere thailandske premierminister Thaksin, har adskillige lig på samvittigheden, idet han da han regerede enevældigt-nærmest, beordrede at alle der blev taget med en vis mængde narkotika og ikke var villig til at lade sig arrestere skulle skydes, der blev i ca 1 1/2 år dræbt omkring 2500 mennesker uden rettergang, mange døde udenat have forbindelse til narkotika, politiet skød såsnart de så nogen de kendte i ders nærhed, fordi politiet mange gange selv var involveret, så det var med at få lukket munden på deres leverandører.
Thaksin er en meget "god" buddhist, som også har et stort antal dræbte muslimer på samvittigheden.

Jeg kan ikke bruge råddent "badevand" til noget min kære ven, så det må ud i kloakken hvor det hører hjemme.

Du ved sikkert nok at jeg har besøgt hovedjægerne på Borneo, som overhovedet ingen tro har, og jeg fik sørme lov at beholde hovedet. De kender hverken til gud, Moses, Jesus,Allah og de var virkelig meget venlige mennesker, måske
netop derfor.

Nej jeg har ikke opfundet det at være barmhjertelig, men det har en gud jesus moses sku heller ikke, det er noget der er medfødt, ligesom omsorgen for vore nærmeste.

Men nogen skal have spøgelser blandet ind i alting.



Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk