annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Har kristne, jøder og muslimer den samme Gud?

hej Arne.
Det må være svært at afbilde en gud, som ingen nogensinde har set eller hørt noget til, nu ved jeg godt at man påstår at en gud fortalte Moses noget ved den "berømte" brændende tornebusk, men sikker dog noget sindsygt sludder, at ellers nogenlunde fornuftige mennesker kan tro på.

Jeg forstår at helligånden ikke kan vises billedligt, en fis i en hornlygte er svær at vise.

Og at vise Muhammed kan jo næsten føre til en verdenskrig, jamen de er sku da forskrækkeligt barnagtige og hjernedøde disse folk der vil bekrige andre grundet dette, så må vi jo forsvare os mod stupiditeten med alle midler.

Jeg tror ikke at ondskab udspringer fra nogen gud, men grundet religionernes tag i mennesket, kærligheden er nok noget mennesket er født med,man ser hvordan de fleste dyr tager sig kærligt af deres afkom, lige bortset fra de der æder afkommet, og da dyrene vist ikke er videre religiøse, må det være noget medfødt, så at give en gud skylden/ æren er lidt langt ude.

Du føler kærlighed til livet på vor lille klode, kan jeg forstå, det gør vel de fleste, men nogle gør livet mere besværligt ved at skulle gøre en gud tilpas, som de i deres barnlige sind tror de gør.
Man skal være ærbødig overfor "herren" ellers går det ad helvede til og han "udløser" tsunamier, jordskælv og vulkanudbrud, for når han skyldes alt det gode, må han også tage æren for alt det onde.

Hvis ikke man er ærbødig, så er det slut med det evige liv for evigt.

Det er jo hvad guds håndlangere-præsterne bilder folk ind i kirkerne og tåberne tror sku på det.

Hvis der ingen skade skete ved at omgås en gud, så var det iorden med mig, men der sker netop skader og det hver dag i en uendelighed fordi man omgås en gud, et noneksistent monster.

Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk