annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
0 registrerede 3355 gæster og 453 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Har kristne, jøder og muslimer den samme Gud?

hej Arne.
Det må være svært at afbilde en gud, som ingen nogensinde har set eller hørt noget til, nu ved jeg godt at man påstår at en gud fortalte Moses noget ved den "berømte" brændende tornebusk, men sikker dog noget sindsygt sludder, at ellers nogenlunde fornuftige mennesker kan tro på.

Jeg forstår at helligånden ikke kan vises billedligt, en fis i en hornlygte er svær at vise.

Og at vise Muhammed kan jo næsten føre til en verdenskrig, jamen de er sku da forskrækkeligt barnagtige og hjernedøde disse folk der vil bekrige andre grundet dette, så må vi jo forsvare os mod stupiditeten med alle midler.

Jeg tror ikke at ondskab udspringer fra nogen gud, men grundet religionernes tag i mennesket, kærligheden er nok noget mennesket er født med,man ser hvordan de fleste dyr tager sig kærligt af deres afkom, lige bortset fra de der æder afkommet, og da dyrene vist ikke er videre religiøse, må det være noget medfødt, så at give en gud skylden/ æren er lidt langt ude.

Du føler kærlighed til livet på vor lille klode, kan jeg forstå, det gør vel de fleste, men nogle gør livet mere besværligt ved at skulle gøre en gud tilpas, som de i deres barnlige sind tror de gør.
Man skal være ærbødig overfor "herren" ellers går det ad helvede til og han "udløser" tsunamier, jordskælv og vulkanudbrud, for når han skyldes alt det gode, må han også tage æren for alt det onde.

Hvis ikke man er ærbødig, så er det slut med det evige liv for evigt.

Det er jo hvad guds håndlangere-præsterne bilder folk ind i kirkerne og tåberne tror sku på det.

Hvis der ingen skade skete ved at omgås en gud, så var det iorden med mig, men der sker netop skader og det hver dag i en uendelighed fordi man omgås en gud, et noneksistent monster.

Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
USA angriber igen Iran: 'Sker som svar p..
27/06/2026 23:57
Trump udnævner ny direktør for ICE
27/06/2026 22:03
Yngre mand svært tilskadekommen efter k..
27/06/2026 20:49
Serbiens præsident vil trække sig og u..
27/06/2026 19:45
Politiet var talstærkt til stede ved Is..
27/06/2026 18:46
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Iran melder om angreb mod amerikanske mÃ..
28/06/2026 01:18
Tinderbox aflyser de sidste koncerter gr..
28/06/2026 00:47
Trump beskylder Iran for aftalebrud og t..
28/06/2026 00:21
27-årig er på sygehuset efter knivstik..
28/06/2026 00:18
Tordenvejr førte til kortvarigt musikst..
27/06/2026 23:59