annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15771205
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391331
Et andet syn 1997774
Åndelig Føde 1553045
Jesu ord 1529698
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 171 gæster og 327 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Bogger
Emne: Re: Dobbelttydig islam

Arne Thomsen skrev:

”Ja, det er jo klar besked.
Du aner ikke, hvad der skal stilles op - og du udnævner mig tillige til at være en "naivist".

Det gider jeg ikke at spilde mere af min tid på.”

Svar:

Det kan næppe komme bag på ret mange med bare et beskedent kendskab til dig, at du vælger at blive særdeles barnligt fornærmet, når du ikke har noget sagligt at skrive.

Jeg skriver normalt temmeligt veldokumenterede indlæg med kildehenvisninger osv., og alligevel skal jeg opleve, at en ignorant som dig hævder, at det alt sammen bare foregår i mit hoved. Det opfatter jeg som en fornærmelse.

Jeg gider ikke bruge min tid på at være fornærmet, men det er åbenbart din foretrukne flugtplan, når alt andet ikke fungerer.

Det er ligeledes mageløst, at du klandrer mig for ikke ”at ane, hvad der skal stilles op”.
Du har det meget nemmere – du lader bare som om, det slet ikke eksisterer!

Keine Hexerei!

Jeg har stillet dig op til flere opklarende spørgsmål, som du i vanlig stil vælger at ignorere, når du ikke har noget fornuftigt svar.

Du har f.eks. fuldstændig ignoreret dette:

(AT) ”P.S.: For min skyld må de tre religioner gerne trives - når blot de vil undlade at genere andre - og det kniber jo gevaldigt - for dem alle tre.”


(Mit)Svar:

Det er mig komplet ubegribeligt, at du kan finde på at skrive sådan.

Muslimer overfalder dagligt religiøse mindretal i muslimske lande – der er snart ikke flere tilbage. Kopterne i Egypten forfølges massivt – udelukkende af religiøse årsager, i Pakistan er mindst 10 personer (kristne) blevet dræbt i de seneste dage pga et rygte om koran-skænding! Et rygte er mere end rigeligt, så er der omgående optøjer, drab på kristne, afbrænding af kirker (der er snart ikke flere tilbage, for det er forbudt i henhold til islam at istandsætte ødelagte kirker, og det er endnu mere forbudt at bygge nye).

I Irak er der blevet afbrændt mindst 58 kirker siden 2004, antallet af kristne er mere end halveret.

Hvor finder du noget tilsvarende begået af kristne og jøder i nyere tid?"


Endnu engang, Arne Thomsen: Redegør venligst for, at det ”kniber gevaldigt for dem alle tre” at undlade at genere andre.

Og bemærk venligst din egen brug af nutid!


Du har desuden fuldstændig opgivet at kommentere på islams ikke-eksisterende næstekærlighedsbudskab.

Du genfremsætter bare spørgsmål, jeg for længst har svaret på:

”Vil du hævde, at en sådan holdning [at de tre religioner har den samme gud] - den der fremgår af det citerede koran-citat - ikke findes blandt muslimer?”

Jeg skal gerne svare igen: Jo, den holdning er i allerhøjeste grad fremherskende blandt muslimer, al den stund at Koranen hævder, at det forholder sig sådan.

Det bliver påstanden imidlertid ikke sand af. Ellers er ”Gud” som sagt skizofren. Man kan ikke både elske og hade syndere på samme tid.

Bogger
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Nyheder fra DR
Flertal på Christiansborg vil have unde..
03/05/2024 14:26
Reddet fra konkurs: Esbjerg fB er tilbag..
03/05/2024 14:23
Kvindelig præst dømt for vold mod konf..
03/05/2024 13:33
Hamas vil sende delegation til Egypten f..
03/05/2024 13:01
Kina har sendt rumfartøj til Månens ba..
03/05/2024 12:57
Nyheder fra Religion.dk