annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 510 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Holmskjold
Emne: Re: Dem og os

Arne Thomsen


Medens du tilsyneladende uklogt foretrækker at tro, at de psykiske mekanismer slet ikke findes, hvorfor mennesket uanset hvad, besiddende en sund fornuft, som du mener at kunne bidrage med fornuftige holdninger til, som disse mennesker så evner at forstå i klogskabens klare lys, så har jeg i kontrast hertil for min del på intet tidspunkt lagt skjul på, at jeg arbejder målrettet på indførelsen af et altfavnende kalifat, og den dertil nødvendige sharialovgivning, som konsekvent, og i fuld overensstemmelse med Guds vilje sikre, at kalifatet ikke nogensinde igen brydes i uforstand!

Alt dette ikke fordi jeg har læst Koranen, for det er ikke tilfældet, eller på anden måde er blevet påduttet en sådan holdning af gode muslimer. Men fordi kalifatet, og dermed også de begrænsninger, som mennesket skal pålægge sig selv, kan udledes af naturens love. Da naturens love er ubøjelige, da vil ingen kunne pådutte mig noget, og ingen bog være mig mere overbevisende, end den sandhed Gud en gang for alle lod mejsle ind i skaberværket i form af naturens love. Hvorfra der ydermere kan udledes, hvordan det vantro skal bekæmpes.

For modsat du, Arne! Så har jeg stor respekt for både de biologiske og psykologiske lovmæssigheder, hvor end ikke det vi tænker og siger er en tilfældighed.

Der findes ikke i dag et gennemført kalifat. Heller ikke i Iran. Det er medvirkende til, at også iranerne lever livet farligt i forhold til Guds vilje. Dels ved at skade skaberværket, og i forlængelse heraf også deres egen fysiske og psykiske sundhed. Og dels ved, hvilket er kilden til det førstnævnte, at Iran er for eftergivende overfor det vantro. Hvilket naturligvis er i modstrid med Guds vilje.

Iran, og alle de øvrige muslimske lande, anbefales i stedet konsekvent at indføre kalifatet, og i den forbindelse internt at få afviklet al undergravende vantro indflydelse, modstand og oprør fra frafaldende muslimer og ikke-muslimer, hvor end den måtte vise sig.

For således er tingene indrettet, at mennesket skal dikteres en vej. Hvilket er den eneste sande virkelighed. En virkelighed, hvor intet overlades til det overfladiske… tror nok, håber på og om vi nu tager os lidt sammen!

Se virkeligheden i øjnene, Arne! Hvor følelseskold den end måtte opleves. For i naturen findes ingen andre følelser end de, som er naturlovmæssigt bestemt!



Bjørn Holmskjold



Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skotlands regeringschef træder tilbage
29/04/2024 13:21
Andreas Mogensen er tilbage på dansk jo..
29/04/2024 12:39
Færdselsuheld spærrer spor og skaber k..
29/04/2024 12:39
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Nyheder fra Religion.dk