annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
0 registrerede 44 gæster og 201 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Holmskjold
Emne: Re: Dem og os

Arne Thomsen

Indledningsvis forstår jeg ikke helt dit spørgsmål.

Men hvilke som helst tal, der viser en udvikling, er i sagens natur underbyggende en pågående udvikling. Spørgsmålet er blot, om disse tal gør nogen forskel?

Når ornitologerne eksempelvis gør gældende, at op mod 20% af fuglearterne indenfor de næste 50 år vil være udryddet for evigt og altid på grund af de menneskeskabte klimaændringer, kombineret med den udbredte udryddelse af deres levesteder i det hele taget, og ser det i lyset af, at menneskeheden forøges med 250.000 individer i døgnet, svarende til Kinas befolkning hvert 12-13 år. Får disse tal, der klart viser dig en sammenhæng, dig eller andre til at handle imod denne udvikling? Får den nogen til at forbruge mindre? Får den nogen til at udtænke en nødvendig bestandsregulering? Eller vil du, Bjørn Lomborg eller andre blot henvise til nogle andre tal, som kan bortlede opmærksomheden fra de første tal? Hvorfor jeg så må finde nogle flere tal, som kan modbevise dine? Er arbejdsløshedstallene i virkeligheden ikke mere væsentlige, end antallet af fuglearter, der udryddes for tid og evighed?

Vi vil blot opnå det, at det bliver tallene for snart sagt det ene og snart sagt det andet, som det hele kommer til at dreje sig om. Men ikke helhedsforståelsen, og derfor heller ikke løsningen på de altødelæggende problemer, som disse selvhøjtidelige, men meget ubegavede mennesker, i konsekvens heraf betinger sig selv og den hele natur.

Dét, som sker i dag, har ved forståelsen af naturens lovmæssigheder været forudsigeligt siden de første mennesker, som ikke skulle være mange generationer gammel før de begyndte at se sig selv ophøjet i forhold til de omgivende arter. Bibelens lignelsen om Edens Have, hvor Gud advarer menneskeheden mod at spise af den forbudene frugt fra Kundskabets Træ, er netop understregende, hvordan alt allerede på dette tidlige tidspunkt kunne udledes.

Men disse visdomsord og de hellige skrifter under ét kan ikke fortælle noget, som ikke allerede står indskrevet for tid og evighed i form af de af Gud skabte naturlovmæssigheder. Således er det naturens lovmæssigheder, der er retvisende i forhold til fortolkningen af de hellige bøger, og ikke omvendt!

For sagen er jo i al sin enkelthed den, at Gud er Gud for alle, og er således ikke kun muslimernes Gud, de kristnes Gud eller jødernes Gud. De forskellige hellige bøger udgør blot de forskellige folkeslags bedste bud på Guds vilje. Men ikke nødvendigvis så også det bedste, endsige det rigtigste bud!

Derimod er dén hellig bog, som er indeholdende en fortolkning af Guds vilje, som på alle punkter bekræftes af det Gud skabte ligeværdigt tilgængeligt for alle folkeslag, nemlig naturens love, den eneste rettolkning af Guds vilje.

For der findes kun den ene, og tilmed meget smalle fortolkning af den ene Gud, og hans ubøjelige vilje!

I overensstemmelse med naturens love ville Gud have sagt til Adam og Eva, at dersom især du, Adams Eva, menneskehedens repræsentant for det køn, som jeg har givet ansvaret for at den sociale arv, og dermed hovedansvaret for slægts psykiske sundhed, indtager andre kundskaber, end de få, som jeg med mine lovmæssigheder vil du skal forstå, da vil du i selvbedrag om egne evner tro dig ophøjet alle mine lovmæssigheder. Du vil derfor vende mig ryggen i den indbildske tro, at du nu selv kan finde vej.

Men på den vej vil du overskride den grænse, som adskiller Edens Have fra et sandt helvede. Hvor du, Adams Eva, bliver dit eget barn den største trussel. For du vil se sig selv og de menneskeskabte værdier som vigtigere, end noget som helst andet. På den måde vil du møde en satan, der, i form af det psykiske vanvid, nu vil kunne udbrede sine altødelæggende lovmæssigheder (via den sociale arv). Altødelæggende lovmæssigheder, som er virkende helt modsat den naturlighed, som jeg gav mennesket som udgangspunkt.

Det psykiske vanvid vil være min udslettende straffe til de, som ikke er klogere, end at de tror sig klogere end deres skabers vilje!



Dette er ikke nogen tom trussel, med lovning om tilgivelse, men er én helt konkret dødsdom (fatwa), der til fulde er i overensstemmelse med naturens lovmæssigheder.

Der findes nemlig ikke andre fortolkningsmuligheder overhovedet, der i overensstemmelse med naturens biologiske og psykologiske love kan modstride, at denne fatwa er og bliver Guds konsekvente vilje!

Hvorfor de vantro, der tror de ved, men intet har forstået, skal dø!



Bjørn Holmskjold


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Protesterne i Georgien fortsætter mod d..
02/05/2024 23:20
USA's efterretningschef: Krigen i Ukrain..
02/05/2024 21:19
Nato-medlemmer er 'dybt bekymret' over i..
02/05/2024 20:37
Sønderjyske er tilbage i Superligaen ef..
02/05/2024 20:09
En milliard euro på vej fra EU til Liba..
02/05/2024 19:55
Nyheder fra Religion.dk