annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15791363
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392830
Et andet syn 1999069
Åndelig Føde 1559979
Jesu ord 1530231
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 177 gæster og 335 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Borad
Emne: Re: ISLAMS KVALITETER


Hej Ole..

Citat:
"EU skaabber saa at sige Tyrkiet i islamisternes Haender"
Denne paastand har kun mening ,hvis man ta'r som udgangspunkt ,at Tyrkiet og tyrkerne IKKE ER ANSVARLIGE FOR DERES EGEN SKAEBNE ,i modsaetning til EU ,som jo aabenbart er ansvarlig selv for indirekte ,potentielle konsekvenser sine beslutninger.
Er det ikke en lidt nedladende holdning ?
Denne holdning er i en lidt anden sammenhaeng udtryk for en generell SKYLDFOELELSE : lige gyldig hvad der sker ,er det altid OS der er skyldige . Selv naar vi blir bortfoert& tortureret af terrorister, SAA HAR DE NOK EN GOD GRUND TIL DET..


Det er jo altid rart, når man kan pådutte folk holdninger de ikke har givet udtryk for..

For at sige det lige ud, Ole, så tvivler jeg på at du kan finde ét eneste indlæg, hvor jeg mener at ofrene er selvforskyldte og det pisser mig ærlig talt af, at du får det til at lyde som om jeg gør..

Du ved udemærket, at ingen vil finde sig i hvad som helst, heller ikke tyrkerne.. Når EU bliver ved med at stramme kravene og diverse statsoverhoveder offentligt udtrykker tvivl om Tyrkiet i EU, så gider man da ikke blive ved med at kæmpe for tingene.. Slet ikke når man kan se en øst-udvidelse med lande der ikke lever op til de krav der er sat til dem, samtidigt med at Tyrkiet igen og igen får nye krav.. Så jo, så skubber EU selv Tyrkiet i islamisternes hænder.. Det er da klart, at med den retorik der er i forhold til Tyrkiets optagelse, hvor den primære grund til bekymring er at de er muslimer, gør at muslimer i Tyrkiet mere og mere vil opfatte dette som endnu en brik i konflikten mellem vesten og muslimer.. Og når de så, på trods af at de er vestligt orienterede, får at vide at de ikke er gode nok, primært fordi de er muslimer, så ved de da godt hvem de kan regne med og ikke regne med..

Jeg tvivler stærkt på at Tyrkiet bliver islamistisk (undrer mig at du får den opfattelse at det er det jeg siger, med mindre det er den opfattelse du gerne vil have), men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at de få islamistiske grupper der er i Tyrkiet vil få medgang af dette..

Og du ved, lige så vel som mig, at man sagtens kan have et tæt samarbejde med Tyrkiet, samt at Tyrkiet har meget at byde på, specielt når man tænker på at det land du bor i er en af Tyrkiets tætteste samarbejdspartnere..

Hvad skal Tyrkiet gøre mere? De har tilladt vestlige styrker i landet.. De har haft reformer der skal skabe mere og bedre vilkår for ytringsfrihed.. De har økonomisk fremgang.. Ifølge meningsmålinger er der ikke mange tyrkere der vil flytte ud af Tyrkiet for arbejde, tværtimod (på trods af at vi rent faktisk bør opfordre dem til det, med tanke på mangel på arbejdskraft, menok, nu har vi jo så en økonomisk krise, der også gør Tyrkiet nødvendig)..

Så når EU konstant strammer kravene, men samtidigt åbner dørene for de østeuropæiske lande, som ikke kan leve op til Tyrkiet på en lang række punkter, så er det da klart at Tyrkiet får den opfattelse at EU slet ikke gider dem, men bare tager dem useriøst..

Mvh
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
06/05/2024 05:15
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Protester i Mexico efter tre surfere er ..
06/05/2024 03:51
Mindst 19 meldes dræbt i israelske angr..
06/05/2024 03:05
Danske stafetter kikser totalt i OL-kval..
06/05/2024 02:49
Helikoptere har travlt med redningsarbej..
06/05/2024 02:32
FN anklager Israel for at nægte dem hum..
05/05/2024 22:22
Nyheder fra Religion.dk